|
|
|
|---|---|
|
Är i däckköpartankar och hittade någonting som ser bra ut prismäsigt. Men hur är däcket. Jag är främst ute efter tysta däck. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Däcket är helt ok ljud, grepp, pris och slitagemässigt. Enda problemen som jag upplevt är flatspot ( ståsula ) och att det spårar rättså rejält, men det ser ju fräckt ut med platt slitbana och raka sidor ( därav spårkänsligheten ). Nisse Länk |
|
|
Hade sådana på min första bil och det är slitstarkt i alla fall det kan jag lova! Greppet var helt OK också, ljudet vet jag inte för det överröstades av allt annat. Priset vet jag inte heller för de satt på bilen när jag köpte den. Slitstarkt kan jag skriva under på att det var i alla fall! Ganska läckert mönster också har jag för mig. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Har precis de sulorna på 750an, helt nöjd med dem men jag har iofs inte provat köra på bana med dem, det är hyffsat tyst, men jag märker inte så stor skillnad på vinterdäck eller dessa i ljudnivå.. nog det tråkigaste med bilen, måste över 3000 rpm för att höra motorn ;) -------- My hopes are not always realized, but I always hope. |
|
|
Det låter ju nästan som att det får bli en omgång sådana däck nästa gång=) Har annars funderat lite på uniroyal rainsport, erfarenheter? Diesel-räsern Länk |
|
|
för jag antar att detta däck ni diskuterar om: javascript:openlilla('/shop/itempop.asp?dept_id=106&pfid=252') Diesel-räsern Länk |
|
|
länken funkade visst inte =( Diesel-räsern Länk |
|
|
Tack alla för input! Det verkar att det finn enbart positiva omdömen. Jag slår till! _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Hej! Mycket bra köp hade själv funderingar på Hankook Ventus ett tag, det var innan jag ramlade över en annons med 17 tumms fälgar+däck för 5 papp. Bonus mönstret räcker lätt hela sommaren, Bridgestone B530 215/40R17. Har en kompis vars far och två bröder kört för adena picos, alla deras bilar körde på Hankook däck. Innan dem bytte till Hankook körde dem bla på Michellin dessa höll väl knappt 2000mil, vilket är snabbt avklarat om man kör budbil. Men Hankook skulle tydligen ha klarat uppemot 6000mil eller en sommar i alla fall. Tycker jag är ett bra betyg. Beemer-Tompa *PLATTAN I MATTAN* |
|
|
Sånna här har jag: Ventus K104Y XL Jag vet inte om det är samma? Blev väldigt bra grepp i dom efter 10 mil. Före det var jag när att köra i diket:-) Vägljudet på dessa är inget vidare. Men det är 235 och 255 då, så det genererar mycke oljud oavsett. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hankook kan ni sätta fast på era Skoda-bilar, på en BMW skall det sitta riktiga prestandadäck i klass med Michelin, Pirelli, Bridgestone etc. *retas* roadZter |
|
|
DanneZeta: Bara för att man rekommenderar ett däck så behöver man inte nödvändigtvis åka på det. Dock är de däcken ett mycket bra alternativ om man vill ha ett slitstarkt allrounddäck. Jag åker på Fulda Extremo Carat för övrigt. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Det e prisvärt o slitstarkt. Skulle inte rekomendera dem för att köra på bana med eller sätta dem på en M bil. Jag tyckte greppet var sisådär när man körde bana med dem. M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
har inte testat just den Hankook modellen men ja hade en äldre variant av ventus däcket ett tag på min gamla M3 E30. Den modellen var iaf HELT JÄVLA VÄRDELÖS! Dom gick inet å balansera perfekt! däcken var ta mej fan inte runda... bytte sedan till Michelin Pilot å det blev perfekt direkt. Sen så bör ni som säger att "dom har väldigt bra slitstyrka, det tycker ja är bra" tänka på att det finns en koppling slitstyrka-grepp... å då bör man fundera över vad man prioriterar... å de avgörs givetvis av vad/när/hur man kör... /Jonas |
|
|
Vi har Ventus K102 på våran 850iA och det är kanondäck när det gäller slitage,grepp och det hörs absolut inget när man åker med dom heller... 850 Jaa sån är jag |
|
|
Jag köpte 2st 255/35 ZR18 förra året, om jag säger så att jag beställde 2st till framhjulen oxå i måndags. För normal gatkörning är det helt okej, sen att det inte håller för bankörning är en annan femma. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.