AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
402

vilka kvitton behövs?

fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
Hej!
jag har ev hittat ett par riktigt feta 18" och undrar vad man ska skriva för kvitton för att försäkringsbolaget ska vara nöjda om jag nu skulle bli av med fälgarna?
Säljaren har inte orgkvittona kvar då det är fälgar som gått runt bland flera stycken, jag vet att man inte får igen pengarna men vill ju ändå gardera mig så gott det går, måste man ta kort på bilen med fälgarna på?
Fick inbrott i bilen för 2år sedan och då fick jag inte ett skit i ersättning för det jag inte hade kvitto på!

Frazze
Agge
Är ganska säker på att det räcker med foto.
Rätta mig om jag har fel!

MVH
//Agge
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag tror inte det skulle räcka med foto. Ett originalkvitto brukar krävas.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
så utan orginalkvitto är det kört....eller?
Om ma´n har kort och ett skrivet kvitto mellan mig och tidigare ägaren med adress och persnr och allt då? kanske inte gör nån skillnad?

Frazze
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Du kan ju alltid försöka naturligtvis, men jag har svårt att tro att ett försäkringsbolag accepterar den typen av "bevisning".
Den stora frågan brukar bli var originalkvittona tagit vägen, dom är enligt försäkringsbolaget att betrakta som en värdehandling och bör behandlas därefter. (Har åkt på något i stil med en utskällning av en försäkringsbolagsanställd för att en del kvitton låg i bilen när den blev stulen)...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
64
bollem
525ia touring -92
Du behöver inte ha kvar orginalkvittot, det räcker med kvittot ifrån privatpersonen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.