|
|
|
|---|---|
|
Hvilke type lager er best egnet for topplagringar? Er det tilstrekkelig med et leddlager, eller bør man også montere inn et axiallager for å ta opp de axielle kreftene? Hvilken kvalitet bør det være på leddlageret? Skal montere dette inn i en -72 2002. | |
|
Länk /Anders C |
|
|
Länk /Anders C |
|
|
Länk /Anders C |
|
| tjatgubbe :-) | |
| Det ser ut som det kun er et leddlager på denne topplagringen. Er det noen som har ritningar på denne eller tilsvarende? Er disse leddlagerene av spesiell kvalitet, eller kan man kjøpe vanlige hyllevarer | |
|
Det är ett vinkelkontaktlager som tar upp både radiella och axiella laster. Prata med din lagerleverantör. tex. Länk Länk /Anders C |
|
|
Vinkelkontaktlager är ingen hit då de inte tål snedställning. På bilden ser det ut som om du ersatt plåt/gummielementet med aluminuim o det blir stumt så när framvagnen fjädrar o vinkeln på fjäderbenet ändras blir det brytningar i lagret. Kommer bli en kortlivad lösning. Titta istället på sfäriska rullager då de kan snedställas och även ta upp axiella laster. Vill man göra det enkelt för sig använder man en gummiingjuten topplagring från en annan bil. /Per |
|
|
Per: Man lär man sig något nytt varje dag... Det är dock inte min hemsida, jag bara förmedlade den eftersom jag trodde lösningen skulle funka. Ha de Anders C |
|
| Takker for svarene. Nå får jeg ta en titt i lagerkatalogene mine, og se om jeg finner noe passende. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.