|
|
|
|---|---|
|
Hej, har just råkat ut för att ohyra försökt sno soppa ur min fina Bumse (525i -94). De måste ha forcerat centrallåset som låser tankluckan och sedan var det ju fritt fram då själva tanklocket inte är låsbart. Nu är det ännu mer fritt fram för de tyckte tydligen om tanklocket och behöll det. Någon som vet om originallock är dyra eller om det duger med pirat? Blir det billigare? När de ändå klåfingrade på min bil så bröt de även bort det flip-lock som sitter ca 10 cm ner i tankröret. Det såg oskadat ut och satt på tvären i röret. Lyckades inte trycka tillbaka det på plats, någon som vet hur man gör? Åt vilket håll ska det sitta? Fyller det någon funktion? ///Magnus PS! De måste ha fått brått iväg för ingen märkbar mängd soppa har försvunnit. DS! | |
|
Skulle jag vara som du skulle jag nog tömma och rengöra tanken. Att det inte minskat soppa kan ju tyda på att de tömt något i tanken i rent sabotagesyfte och inte alls varit ute efter att sno soppa.... Tanklock är nog billigast på skroten... |
|
|
Har just kollat med BMW. Tanklock kostar 67.50 så jag slipper ett skrotbesök:-) Inre locket fyller ingen annan funktion än att förhindra blyad bensin. Får chansa på att tanken är ren för det bär iväg till Åre i eftermiddag... |
|
|
Det inre locket är även till för att det inte ska åka ner grejer i tanken typ socker, sand osv.. Mvh Lassemann |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.