|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det här med Svenskt respektive Tyskt utförande på bilen har inget med lack och kablar att göra utan är istället skillnader på tex halvljusautomatik och standardutrustning. /T.P. Länk |
|
|
Svardska: Som kunnig inom data svängen så vill jag påstå att server inte rasar på grund av var sig cole eller ajax... Det enda som rasar av det är möjligtvis växelådor... Du har inte problem med din back på grund av någon av dessa vätskor? Skämt å sido, har du fått koll på vad som är fel på din låda? Jag följer den tråden med spänning! Mvh // Henke Bleifuss |
|
|
Coca Cola har olika smakdifferenser beroende på tillverkningsland. Ännu tydligare är detta hos varumärket Fanta. Där skiljer till och med färgen på drycken mellan de olika tillverkningsländerna. På BMW:ar är de till Sverige exporterade bilarna utrustade med halvljusautomatik, strålkastarrengöring och sätesvärme. Dessutom säljs majoriteten av alla bilar i Sverige med komfortpaket vilket ger den grundutrustning som ofta krävs av svenska konsumenter. |
|
|
Har haft ovanligt lite fel på min import med nästan 30 000mil på mätarn. Visst jag har haft fel på min men det beror nog inte på att den är import. Att sen cola skulle vara olaglig för att den är Tysk är inte sant. Om det är någon som missat det så är vi med i EU där en öppen marknad är en av de tre pelarna i hela tanken... |
|
|
Om det är någon som missat något, så är det nog du, Speedy, här är ingen som sagt att "Tysk cola är olaglig", och att vi är med i EU, tyvärr, är det nog ingen som missat, det är du som missat i läsningen....vi säger "sidoimport" och det är inte olagligt, det ända som är "olagligt" med Tysk cola är att försöka panta PLÅTburkarna den levereras i.:-)) Men tacka vet jag sidoimporterad Pepsi.... |
|
|
Det står så här: BMW 7-serien. Forum för BMW 7-serien enbart. !!!!!!!!!!! Den eller de som har svårt att fatta vad det betyder kan ju mejla admin för BMW-power.nu och be om ett förtydligande eller en översättning. Den här tråden har just vunnit första pris i kategorin: *Århundradets mest onödiga skit-tråd! (män med 7-serien som disskuterar ajax? här av alla ställen) Om inte alla skärper till sig så riskerar det här forumet att bara bli sämre och sämre. Man kan ju tydligt se att kvaliten sjunker. Det finns(fanns) ett ganska stort antal seriösa 7-serie ägare som håller upp klassen på detta forum, men deras inlägg blir färre och färre. Upp till var och en att fundera över vad det beror på.... Vad blir då kvar när dom 7-serie relaterade inläggen är borta? Ett Lunarstorm-look a like?, fjortis-site där femtonåringar sitter och jämför sina farsors bilar, vem kör snabbast.. bla.bla... BMW-Power.nu är ju en fantastisk källa för dom som har eller funderar på att skaffa en 7á, alla borde vara lite mera rädda om kvaliten bara. Till sist ett litet men välmenande tips: Använd sökfunktionen innan man skriver inlägg!! Om alla provade det skulle vi alla slippa ha 69 trådar om "köpa 740 eller 750" "dyrast försäkring" "Drar den mycket bensin" "är det standard med elstolar bak" o.s.v mvh. P.s -Nu är hon på vägen igen, och Volvon är inrullad i garaget. Zaharald |
|
|
Jag har disskuterat med en del personer om det här med elhärvan i en importerad bil kontra en svensk och det fins fortfarande MÅNGA som säger att det är skillnad... Skumt tycker jag Zaharald: Och vart är ditt bidrag till denna diskussion? Om man tycker att ett inlägg eller en tråd är felaktig så kan man rapportera det genom att klicka på rapportera svaret i vänsterkolumnen bredvid svaret, om man nu gör som du, skriver ett inlägg i en tråd som inte alls hör dit precis som cola och ajax svaren så är man väl inte ett dugg bättre eller? Precis som jag nu gjorde... Svarade på ett inlägg som inte hör hit alls =\ Nåja, jag får rapportera mig själv =D Mvh // Henke Bleifuss |
|
|
SÅsom relativt insatt inom ämnet tillverkning, mätning och tillverkningspecifiaktioner av kablar kan jag meddela följande. De personer som påstår att en import innehåller andra kablar/ kabelhärvor ursprungligen vid tillverkningen i BMWs fabrik är TOTALT felinformerade. Alla BMW innehåller ursprungligen kablar av samma slags dimension och typ, oavsett omd e skall till tyskland. allt annat är skröna. Om sedan hypotetiskt, säg t e x din mekaniker har skruvat i ett skruvat och krockat importvrak(finns sådana likväl som importer likväl som svenkssålda) tidigare i sitt som dessutom inte blivit korrekt reparerade då har han ju fått slita hund för att få saker och ting att fungera. Är bilarna från fabrik utrustade med olika specifikationer så ser ju kabelstammarna helt klart annorlunda ut beroende på hur många oliak signaler som skall transorteras, dvs antalet eltillbehör. |
|
| har hurt att kyl systemet är anorlunda typ att värmepaketet är mer efektivtdet med kablarna vet jag ej , jag tror min gamla 730 hade några extra kablar och relän något var till generatorn eller hade med den att göra på något sett | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.