AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.738

Import 7:or har mer problem

Sida 1 av 2
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Ja som sagt den frasen har jag fått höra mer än en gång på våran lokala verkstad... Men en liten undersökning här på forumet kanske kan ge något annat svar? Ja menar att det måste cirkulera en bunt med importerade 7:or som har funkat bra också, bilarna tillverkas trots allt i samma fabrik... Sen går det lite rykten som jag skulle vilja ha svar på
1. Importbilar har sämre värme
2. Importbilar har andra färger på kablarna i elsystemet
3. Importbilar har sämre lack (bara något som en kille sagt som jag vill få bekräftat att så icke är fallet)

// Henke Bleifuss
Tror du att de bygger bilarna som ska till lilla Sverige på en annan lina? Klart att det är samma lack, kablar och värme. Det hade kostat hur mycket som helst att bygga bilar med olika lack mm.

/T.P.
Länk
PE
630
PESK
740iA e32
Jag tror på det...min är import och jag har en lite repa
på huven, och det måste ju bero på lacken.....:-))...
Tänk vad mycke skrönor det finns inom allt nu mera....
råttan på pizzan, direkt import saknar svensk kalitet,
Biltemas olja är återvunnen spillolja, direkt importerad
coca-cola är sämre......o.s.v...o.s.v....listan kan göras lång...
men, SUNT FÖRNUFT kan nog lösa det flesta skrönor...
men en del av skrönorna är faktiskt riktig skojiga....
Peo
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
PESK:

Detdär med Coca-Colan är sant! Anledning? Jo, det är samma grundrecept med samma mängder och ingredienser som originalet fast från olika ställen. Det är olika tillverkare med olika kvalitet på tillverkningsprocessen men även olika mjukt/hårt vatten + olika kvalitet på ingredienserna från olika ställen. Ingredienserna gör mycket! Smaka på en Coca-Cola som är importerad från Tjeckien (mycket mjukt vatten ex.) och på en från Sverige (Spendrups va?). Det är stor skillnad faktisk! Sedan ska man inte tala om de Cola man får som inte är från en burk eller flaska. Där blandar de och ger som de vill (restauranger ex.).

De andra sakerna, gällande bilarna, däremot ställer jag mig mycket tveksam till.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
T.P: Eh? Läste du mitt inlägg ordentligt? Jag har aldrig påstått nån av dessa saker...

// Henke Bleifuss
PE
630
PESK
740iA e32
Det förekommer väl knappast sidoimport av cola från
Tjeckien till Sverige?? Har då aldrig sett den....Men det
kommer MYCKET stora mängder in i södra Sverige där
jag bor, och 90% är Tysk...och deras kvalite är INTE
sämre än den Svenska.....och sen kan ju TRO vad
man vill..........
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Hahaha, BMW importtråden som vart en Cola importtråden =D

// Henke Bleifuss
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
PESK:

Du har nog rätt i det, men här i stan fanns det ett lass med tjeckiska vet jag. Även polska har funnits här. Och det är faktiskt skillnad. :)
Både de tjeckiska och polska smakar mer tutti-frutti än den tyska/svenska. Alltså en aning mer åt vanilj-cola-hållet. Eller så var det en maskerad förserie till just vanilj-colan. :)

Paap Reeder
Hej!
Angående märkning av kablar så är det så att på min 750 så finns det kopplingsscheman med ibland upp till halvårsvis intervaller beroende på när på året bilen är tillv.
Det är inte så att en 91:a görs från jan-jan utan för min så gäller minst två elscheman manl av tillvmånad.
MVH /// Paap R
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
"Spansk"tillverkade Ajax som säljs i lågprisbutiker har inte samma innhåll som Ajax på Tex för det har Sverker sagt :))
Men att det skulle skilja på grundbilen som tillverkas är ju inte troligt men det kan skilja på utförande av extramonterade utrustning typ besninvärmare mm.
Men det kan skilja på bilar och bilar. Kompisen har en äldre-84? Opel Kadett diesel som kom från forna Jugoslavien, och den har betydligt mindre och sämre värmepaket än de svenska.

///MVH Hasso
Länk

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
OT: Det är ingen skillnad på Coca-Cola tillverkad i Sverige (de gör den själva i Haninge) och den som importerats (illegalt) från exempelvis Polen eller Tyskland. Däremot skär importörerna emellan genom att momsfuska och inte betala pantavgiften. Det blir pengar i längden.

Likaså är jag oerhört skeptisk till att det skulle vara olika kvalitet på värme och lackering på bmw-bilar sålda i Tyskland respektive Sverige. Det finns ju skillnader i standardutrustningen (värmestolar mm) men knappast i övrigt. Sådana skillnader skulle bara fördyra produktionen för BMW och med tanke på konkurrensen i bilbranschen i dag är betyder varje korvöre man kan spara mycket.

My Bimmer is my mistress
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
OT: Nä nu måste jag lägga mig i debatten, Cola ligger mig varmt om hjärtat!!
På samma sätt som man kan smaka skillnad på hamburgarna på olika McD restauranger kan smaken variera på Coca-Cola tillverkad i olika länder. Punkt slut! Polsk och tysk-tillverkad Cola smaker enligt mina smaklökar sämre än den som tillverkas i Sverige, tro mig!

__
Länk
PE
630
PESK
740iA e32
Jag vill bara be om ursäkt för att jag "råkade" nämna
Coca-Cola i min jämnförelse, inte fan trodde jag det
skulle bli diskusion om det.....förlåt.

Men undrar det om lacken......:-))

Peo
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Tretretti:

Håller inte med mig och fasthåller det jag sa i föreg. inlägg.

Ber också om ursäkt för att jag totalsabbat diskussionen, men det var ganska intressant diskussion i vilket fall tycker jag. :)

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Fel i föreg. inlägg. "Håller inte med dig" skall det stå och inte "Håller inte med mig". Det hade ju sett ut... :)

li
1.959
liste
535i -89
Det är väl rätt självklart att de inte gör sämre bilar av sämre komponenter oavsett vilken marknad bilen sålts på. Och isåfall borde väl privatimportbilar från Tyskland vara BÄTTRE än svensksålda, eftersom tyskarna är betydligt mycket kräsnare när det gäller kvalitet än den svenske genomsnittsbilköparen. Med andra ord - lyssna inte på de som säger nåt sånt här.

Haglund - lite schizo idag, kanske?? ;)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
liste:

Nejdå. Både jag och mig såg att mig skrev fel till jag. ;)

Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Förstår dessutom inte Cola diskussionen... Alla vet juh att Pepsi dominerar =D

// Henke Bleifuss
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Hmm, det verkar som om denna tråd har spårat ur en aning, men jag kan nämna att det finns massor av båda tysk och slovakisk cola att köpa i GBG, den tyska smakar precis som vanlig svensk, men jag kan svära på att den slovakiska är annorlunda, en mer "sur" smak.

Angående bilar; en importbil är inte sämre än en svensksåld på något sätt, men någon form av skillnad måste det ända vara. Det finns ju både "Schweden ausfuhrung" och "Deutschland ausfuhrung" på BMW, och vad skillnaden är mellan dessa vet jag ej.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Jag har då inte haft några problem alls med min bil....& det är ju samma bilar oavsett om dom ska till sverige eller tyskland,eller hur??
svardska
Inte undra på att servern rasar om man diskuterar ajax och cocacola i forumet! Skärpning!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.