AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
444

Hjälp med att ta hem en BMW?

Neostar
Har sett en BMW 328i Cabrio i Tyskland som jag vill ta hem.
Det är en väldigt bra utrustad bil av -96 års modell, kostar 13900 Euro och det är en bilfirma som säljer den.

Bilen finns i Freiburg i södra Tyskland.
Bilfirman har tyvärr ingen hemside adress!!!

Har tyvärr ingen tid att själv gå ner och testa bilen och ta med mig den själv. Tänkte därför använda mig av Länk

Saken är den att jag vågar inte ta hem bilen utan att ha sett den eller ha visat den till någon annan som har testat den. Dessutom så känner jag inte till firman heller. Försäljaren där säger ju att bilen är i bra skick, men man kan väl inte lita på hans ord eller???

Dessutom så måste jag isåfall betala dem i förskott vilket man inte vågar direkt.

Vad tycker ni jag ska göra??
Finns det något sätt att få reda på om bilfirman är seriös?
Finns det något sätt man kan kolla upp bilen så man vet att den inte har varit krockad eller något sånt tidigare???

JAG UPPSKATTAR ALL HJÄLP OCH ALLA FÖRSLAG NI KAN KOMMA MED...

Tackar i förhand
/NEOStar :)

PS. Ingen som har vägarna förbi Freiburg?
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Det har skrivits här tidigare om en blåsning. Mitt tips är att inte skicka några pengar i förskott. Du kan bli lurad.
Det enda som gäller är att du tittar på bilen själv eller att någon annan gör det åt dig. Köp inget på måfå...!
Du kan ha roligare för pengarna.

Mvh

/NP
Vilken firma är det? Adress? Kan kolla upp den till veckan.

Blå i Freiburg
Åk ned själv det tjänar du på i längden.

Ring och be om data om bilen och be dem skicka än fler bilder. Om de tycker det är jobbigt eller dyligt så skall du backa. Seriösa firmor är väldigt hjälpsamma enligt min erfarenhet.

Annars är alternativ nr två att ta kontakt med ngn här på forumet. Jag skall nedåt fast i mitten/slutet på April.

Ge oss namnet på firman så kan vi åtminstone hjälpa till med at försöka ge dig lite mer svar innan du betsämmer dig. Att ta hem första bilen osedd är ej att rekomendera om du ej känner handlaren.

:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.