|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har en 328ic 96 och jag har ett konstigt problem Det ligger till så här: Att ibland så funkar bensin mättaren och ibland inte, den kan hoppa igång av sig själv ibland bara så där när man kör, Vad jag tror så kan det inet vara någon elektrionisk fel, men där imot något mekaniskt. Jag vet inte hur det funkar att mäta hur mycekt bensin som finns i tanken. Jag undrar Själva mekanismen eller sensor som känner av hur mycekt bensin som finns i tanken hur funkar den eller var borde man göra för att den ska hoppa igång alltid som den ska? Är det bara en sensor som ska bytta isåfall hur mycekt går den på ungefär och hur går man tillväga för att byta den? tack i förhand | |
|
hej! vet inte hur det ser ut på e36, men på e30 funkar det iaf så att nivågivaren till bränslemätaren sitter ihop med pumpen, så för att komma åt den så får man (beroende på årsmodell, vissa har en lucka under baksätet, andra i bagaget) lyfta väck luckan och sen kan man mäta på givaren, den skall ge vissa värden vid vissa lägen (står i min haynes bok, har den hemma) och på så sätt kan man kolla om det är den som felar...vet somsagt inte om det är samma konstruktion på e36... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| OKej tack endå, men är det ingen som vet något om det på en E36 eller som har den där boken haynes som skulle kunna kolla åt mig om det står i den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.