AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
951

import av reservdelar fr. Tyskland om man inte kan tyska...

Hallå.

Om man, som jag, fått för sig att reservdelar är billigare i tyskland men inte kan ett ord tyska och vill beställa hem t.ex. en kopplingssats till en 740 -96, hur ska man då bära sig åt?

Nån som t.ex. vet nån site som skickar hit till Sverige, och som är på engelska?

MVH

Ali
man talar engelska!!

Då man i Tyskland liksom i Sverige lärt sig engelska i skolan sedan 30 talet ( ja tro det eller ej..) den är oftast mest en fråga om vilja ( liksom hos fransåserna..) men ett förslag kan ju vara att faxa/maila en tysk BMW ÅF alltid finns det nån som kan tota ihop ett begripligt svar
Gasar-Magnus, tack för svaret men...

Du menar att det bara är att dra iväg ett fax eller mail på engelska till en BMW ÅF i tyskland och så löser det sig? Har inte provat men är aningen skeptisk; dels lär de väl hänvisa till ngn ÅF i sverige, och dels har jag inte fått intrycket att extraordinär service är ett honnörsord i Tyskland. Jag kan ju givetvis ha fel...

Tanken var mer om någon vet någon tysk postorder site eller nåt som har info/ordbok eller nåt på annat språk än Tyska...

Jag har inte fått intrycket av Engelska är ett användbart språk i Tyskland de gånger jag har varit där. Problemet ligger nog i att all media är dubbad, och att de inte får någon engelskaträning efter att de tvingats läsa det i skolan...

----
Ingen känsla utan växelspak!
li
1.959
liste
535i -89
Skriv ihop det du vill ha sagt och klipp och klistra texten på Länk
Blir visserligen rätt långt ifrån perfekt tyska, men du gör dig iaf förstådd.

Lycka till! :)
li
1.959
liste
535i -89
Glömde: du måste skriva det på engelska.
Kungen: det är en vilje fråga med engelska precis som i Frankrike.... dom kan bara dom vill
GM: Ja de delar inte din syn på att tyskar kan engelska bara dom vill. Har en hel del släkt i tyskland. Och generationen 40 + i tyskland vill inte använda sig av engelska alls. Antingen har dom glömt det eller så tycker dom att i vårt land där talas tyska inget annat. När vi åkte till ringen för ett formel1 lopp förra sommaren så stötte ja på ungefär 2 personer av tysk härkomst som kunde engelska flytande (Varav en var speakern på racet). de kan ibland enstaka ord men långt ifrån prata det flytande.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.