AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
639

M5 Cecotto

Jag har fått nys om en M5 Cecotto till salu, en av väldigt få exemplar (det är inte känt hur många som är byggda hos M GmbH), för den som inte vet är det en väldigt exklusivt utrustad E34 M5 vars Individual paket kostade 25000 DM extra.
Bilen har gått 13000 mil och är väldokumenterad och i bra skick, helt original med M-system I fälgar och allt..
Vad är den värd tro? Finns nog ingen i Sverige kan jag tänka mig...
Eller rättare sagt hur mycket mer är den värd än en "normal" M5 3,6 med samma miltal och historik?
Jag kan säga att det är en såpass ovanlig modell att om jag väl får privilegiet att se den live så är det nog enda gången i mitt liv jag får se en fin Cecotto framför mig...bör ha ganska högt värde på entusiastmarknaden tycker jag och inte svårsåld i det fina originalskicket som den verkar vara i...

Åsikter?

//Sniffer

Udda special bil (dock med en körsträcka som tyder på att den använts en del, den skulle nog legat under 10 000 mil för att vara en "investering")

Värdet i Sverige är nog tyvärr hos det stora flertalet bilköpare marginellt större än mostv. M5 MEN hos den ägare som en sån här bil skall ha, förstår man att värdera den rätt dvs fel bil att köpa och tjäna pengar på alt. köra skiten ur, rätt bil att sommar köra på söndagar och ha kvar i 10 år framåt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.