AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.418

Vilket medel på flammig lack?

Jag upplevde att M5:an var flammig på dörrarna på vänstersidan när jag såg den belyst med verkstadens lampor, flammig och lite smårepig såg den ut samt mer mörkgrå än svart, vad kan jag arbeta med som tar bort det helt och hållet och inte lämnar spår i form av polerrosor eller flammighet, det behövs rengöras på djupet tror jag, eller bör det lämnas till någon rekondfirma?

//Sniffer

437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
prova med en lackrengöring ex hagmans eller sonax!!!!!!!!!!!

Stjärnan under huven...
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Är du osäker så lämna iväg den, kan vara värt varenda krona om den som gör det kan sin sak. Är ju extra jävligt med svart färg, lätt att det blir rosor om man inte är jäkligt duktig eller har riktigt bra grejer.
Ja det får bli en rekondfirma helt klart, vad brukar det kosta att få hela bilen polerad?

//Sniffer

1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej sniffer

Polering kostar ca 800-2000, skall du ha lackskydd eller dyligt så tillkommer lika mycket.

Du klarar dig dock bra med en enklare form av skydd som vax tex.

Mvh
Skalman
Det får bli en polering då, och så lägger jag på något lackskydd själv efteråt när den är helt ren.
Ska man låta polera hela bilen eller bara efter sidorna där den är flammig, alltså taket är ju inte flammigt men det kanske är lika bra att ta det också?

//Sniffer

507
Speddy
730i V8 -92
Ta hela bilen. Annars kommer den se ut som den skulle vara delvis nylackerad.
Powerraide
Flammig lack beror på att det är dåligt underarbete dvs oxid finns kvar i lacken. Om du beslutar dig för att prova igen använd Sonax professional wax/polish med en polermaskin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.