|
|
|
|---|---|
kebabtralle |
Jeg flytter til Sverige om 6 dager. Jeg har en 99 modell Z3 1.9l som jeg vil ha med meg og lurer på hva jeg må betale i fortolling og avgifter til den Svenske stat dersom jeg vil ha svenske skilter på den. Er det noen som kan hjelpe meg med et regnestykke her? |
|
Om du tar den som flyttgods borde det inte bli någon tull för bilen.... Länk Mvh |
|
|
Välkommen. /Erik |
|
kebabtralle |
Takk; til begge som har svart :-) |
|
Hallo! Er du sikker på att du vill ta med deg bilen...? Det er ikke ökomomisk forsvarbart! selg den i Norge og köp en ny i sverige. Har du sjekket de svanske bmw priserne?? *Välkommen* |
|
kebabtralle |
Nei. Økonomisk er det nok ikke å forsvare, men det spiller ingen rolle. Bilen er uten gjeld så jeg slipper å tenke på å måtte betale masse til en Norsk bank uansett. Jeg vet jeg kunne solgt den i Norge og tatt pengene og kjøpt meg en nyere modell i Sverige, men det er _denne_ Z3en jeg vil ha. Jeg brukte lang tid på å finne bilen med "dette" interiøret (M-interiør) og "denne" lakken/fargen (Velvet Blue), og utstyret jeg ville ha. Som en ekte BMW-fan så får man jo et forhold til bilen sin. "True Love" ;-) Men. Når det er sakt. Jeg kommer til å kjøpe meg en bil i Sverige også etter hvert. Jeg har allerede begynt å se etter en BMW 740 eller en 850CSi men det haster jo ikke nå som sommeren kommer :-D Dessuten tar jeg det igjen på boutgiftene :-D Takk for "velkomsten" :-) |
|
Underbart att se någon som verkligen vill behålla sin bil trots möjligheten till en ganska bra ekonomisk vinst. |
|
kebabtralle |
Man er da entusiast :-D ... (eller idiot? ;-)) |
|
bara av ren nyfikkenhet: vad går en 99a Z3 1.9 på i Norge? Här får du en sån för typ 120-130' . Får du mycket mer i Norge så tycker jag att trotts entusiasm och true love så ska du byta up dig ett par motorstorlekar ändå...fast det är min personliga mening i just ditt fall. Själv skulle jag nog göra som dig om det gällde just MIN bil ;-) _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
kebabtralle |
Det kommer litt an på. Rett rundt 200000 nok. tenker jeg. Med dagens kurs blir det vel omtrent 215000 sek. Når jeg sjekket nå så jeg de (1.9l 1999) fra 185000nok - 210000nok. Altså et stort pris-sprang; veldig avhengig av hvor i Norge bilen finnes. Nei. Jeg trenger ikke mer motor. Jeg trenger _denne_ bilen; _min_ bil :-) Bare det å få beholde _denne_ bilen er verdt mer en penger for meg. Nå skal det sies at jeg er ganske så økonomisk uavhengig da. Jeg har altså ikke behov for de pengene eller en større og bedre BMW. |
|
Aaaah.. jag vädrar kärlek! :) /eFx |
|
| Behåll din bil, inte byter man flickvän bara för man hittar ett exemplar som tjänar bättre? | |
| Det finns information på Vägverkets hemsida om hur du skall göra och vart du skall söka undantag för din bil. (man måste söka undantag för att få besiktiga bilen som flyttgods. och även slippa vissa regler och skatt/tull.) Reglerna är i det här fallet skitsamma eftersom din norska Z3:a inte skiljer sig från en svensk. Men om den kom från säg USA så finns lite undantag som man kan använda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.