AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.108

Bensinmätare E34

BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
Efter att inte ha fungerat sedan jag köpte bilen för några månader sen så började bensin mätaren fungera när min kompis stängde igen bagageluckan rätt hårt. för att sedan sluta fungera igen...någon som vet vad det kan va & hur man ev fixar det?

Its not what you got.its how you use it
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
kolla annslutningarna till givaren

Joakim Eriksson
BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
hur kommer man åt dom då?

sitter på ovansidan av tanken om jag inte minns fel...rätta mig om jag har fel?

Mvh Björn
ma
209
marwel
540ia -93
Alltså Det finns en liten lucka under mattan i bakluckan. Till höger. Skruva loss det typ 6-8 Skruvar lyft på locket.

Där ser du locket till tanken i det sitter kontakten som styr allt. Testa med lite kontakt sprej.

/Marvin

V8 Newton Power
BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
ok tack för hjälpen

BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
Har varit ute & pillat.utan resultat=( nån som vet nått annat?

ma
209
marwel
540ia -93
Kopplade du ur kontakten o körde med kontakt sprej?

Skulle kunna vara glapp i intrrument panelen i värsa fall. i någon lödning!

/Marvin

V8 Newton Power
BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
japp jag lossade rengjorde spraya med elkontakt spray ryckte in & ut et par gånger,knackade & pillra på armaturen inget hjälpte...

ma
209
marwel
540ia -93
Vet inte! Vad det kan vara kanske nån lödning i intrumentpanelen.

V8 Newton Power
BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
ja det är väl nått sånt,får ta en titt på det nån gång i helgen

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Min visar så in i helskotta fel, fulltank 60liter etc.. när den är tom enligt mätaren så kan det vara ca 30-40 liter kvar! skit.. vad ska man göra åt det?
antingen e det fel på din givare lr så e det fel på mätaren låna en komplett mätar hus av nån du känner koppla in den och kolla då märker du om det e fel på mätaren.

G-UNIT
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ok tack för tipset!
Ursäkta att jag väcker en gammal tråd, men rubriken passade utmärkt på vad jag tänkte fråga :)
Min bensinmätare har svårt för att bestämma sig när det är mindre än (gissningsvis) 20l kvar. Den kan stå på 20l för att sedan snabbt sjunka ner o börja lysa orange. Sist den började lysa så stannade jag snabbt för att tanka, hällde i för 150kr o kör 8km blandad körning innan den börjar lysa igen. Ok att man inte kan räkna med 100% exakthet på en så gammal bil, men lite bättre koll vill man ju ha på hur mycket där är i tanken. Frågan är vad kan det vara, o var ska man börja leta? Är det ens lönt att börja rota i, eller är det ett irritationsmoment som man får lära sig att leva med?
BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
Min är helt död borsett från att den lyser orange när det e dags för att tanka.sjukt iriterande

BM
114
BMW slöarton
325iM Cab -94
Den går upp & visar typ 40L ibland när man sätter på dimbakljuset & då spelar det ingen roll hur mycket jag har i tanken den går upp till 40 ändå.Men det är ibland när man slår på dimbakljuset

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Har samma problem som johns...den visar perfekt ner till 20liter, där stannar han för att sedan helt plötsligt falla ner till gul lampa...

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.