|
|
|
|---|---|
|
Var nere på Hentek i Kungsbacka i dag och kollade på en bil som hade fått en behandling av Swedecoat, så mycket bra ut. Någon som har hört något eller har några erfarenheter av denna lackförseglingsprodukt? | |
|
Avsomnad tråd, så jag får väl ta upp den med ett RIKTIGT långrandigt inlägg: Efter att en avlägsen granne behandlat sin bil med Swedecoat och sin hustrus bil med Ditec, (experimentlysten kille, se mer nedan) så blev han så nöjd med Swedecoatbehandlingen att han lämnade in sin båt på samma behandling, och skall köra den på sin frus bil i fortsättningen. Man blir ju riktigt nyfiken, så jag kollade vad det handlar om. Tydligen sprutar man på nåt på hela bilen, nåt som består av en blandning av olika hartser enligt broschyren. Jag misstänker att det kan vara silicon eller nåt inblandat, eftersom broschyren uttryckligen säger att man måste påpeka innan behandlingen om man tänkt lacka t.ex. stötfångare, handtag eller liknande i bilens färg. Hursomhelst behandlar man enligt broschyren hela bilen, dvs lack, glas, fälgar, plast, rubbet. Sen kan man tvätta bilen med riktigt tuffa saker om man så vill, dvs sånt som verkligen löser asfalt o tjära, utan att skydd eller glans försvinner, och vaxning behövs inte. Man lämnar två års garanti, o därefter kan en garantibehandling göras till halva priset och då förlängs garantin med två år. Hela behandlingen ligger på 4 000 kr, och garantibehandlingen som alltså görs vartannat år kostar 2 000 kr. Enligt broschyren görs behandlingen i sex steg: 1-tvätt och polering/rubbing, dvs djuprengöring av lack o fix av stenskott, torkning. 2-rengöring av utvändig plast, förbehandling med specialmedel o torkning. 3-polering av rutor med specialmedel. 4-fälgarna rengörs med två specialprodukter, torkas samt ev bättras. 5-all lack slutbehandlas, front och huv specialbehandlas (hur då?), samtliga rutor slutbehandlas utom frontrutan. Utvändig plast samt fälgar slutbehandlas. 6-Härdningsprocess, slutinspektion. Mycket specialprodukter var det... Hursomhelst så blev man ju lite fundersam, särskilt när den ovan nämnda killen ifråga blev så nöjd. På frågan om varför han gjort som han gjorde svarade han att han frågade Swedecoatkillen varför han skulle välja Swedecoat istället för Ditec, och denne hade då tyckt att han skulle göra två samtidiga behandlingar, en av varje sort, så att han själv kunde jämföra. Han kan ju i och för sig vara avlägset släkt med Swedecoatkillen, eller äga andelar i företaget, jag får kolla upp det... Men det låter ju onekligen bra. Jag har sökt på nätet men inte hittat nåt mer om behandlingen. Nån annan som provat eller vet nåt? |
|
|
De jagt vet och provat är att inget slår Ditec så mycket är vederlagt. Hur många center finns det som gör swedecoat? Asken |
|
|
Inte en susning, en sökning på nätet ger inte ens en träff. |
|
|
Är väl nått i stil med permashine eller krontec eller något annat diffust antar jag. Mvh ASken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.