|
|
|
|---|---|
sener |
Jag får tillbaka min bil imorgon där verkstaden har lackat om dörren och bakskärmen efter en parkeringsskada. Hur kontrollerar jag att jobbet är riktigt gjort? Man vill ju inte upptäcka att det inte var bra om ett halvår. Bilen är Ditecbehandlad. /Niclas |
| Kolla om du kan hitta "skarven" mellan den gamla o nya lacken på bakskärmen,de har förmodligen lagt den vid nåt "veck" eller liknande,skall inte synas!!(Har sett på vissa bilar att man kan se "skarven",de e inte nån färgskillnad utan man ser liksom där ny o gammal klarlack möts,var lite "dimmigt" där...)Dörren borde va klockren för ja antar att de lackar hela dörren!!Dessvärre e de ju så att de dröjer säkerligen 1 -2 år innan man kan uttala sig om hur underarbetet e gjort,ja menar börjar de bubbla nånstans så har de inte gjort som de ska....Tycker inte du skall acceptera nåt annat än perfekt resultat!Passa oxå på o känn på ytorna där de INTE lackat så de inte kommit massa "färgrester" som satt sig fast där,har det de känns ytan något "sträv",detta får man ju iofs lätt bort med ett milt polermedel men ändå... | |
|
vad hände med bilen "sener" eftersom du omlackerat? |
|
|
Sener: de lägger skarven bakom tätnings listen till dörren. lyft bort listen o kika. Acceptera inga damkorn, de ser så trist ut.. Dvs acceptera inget annat resultat än när du hämta den hos handlaren eller var du nu hämtade den. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.