|
|
|
|---|---|
|
Hej igen, PDC är ju som bekant ett fint hjälpmedel. Enlig BMW GBG har jag fem sensorer som e kass. De kostar bara en tusin styck... Var kan man få tag på sådana till bättre pris. Är det svårt att fixa själv.. Pontus | |
|
Jag köpte en av Per på EPC, 500:-....men jag är inte säker på att dom alltid är sönder...jag bytte men, funkar inte ändå, tror mer på glapp kontakt...håller på för tillfället att kontroll mäta..... Peo |
|
|
Och jag köpte fyra från samma för 1200:-. Det kan vara glapp i sladd anslutningen till givarna. Plocka ur och Ohm mät dem. De skall ligga runt 10 Ohm om de är ok. Jag fattar inte hur de just såg att det var fem som var kass på BMW. De sitter ju i serie ala julgransbelysning vilket gör att går en sönder så sätts hela systemet ur funtion. Fick du specat vilka som var defekta ? Mvh. Patric Länk |
|
|
Tjenare, Japp det var specat vilka som var kass, två bak och tre fram. Hur pillar man ut dem? Det e klart att man får ohm mäta dem i så fall. Tack. Pontus |
|
|
Bara att demontera bakre samt främre stötfångaren för att komma åt dem. Mycket enkelt att göra tar ca 10 min per stötfångare. Återkom gärna till mig när du har dem borta. Jag behöver nämligen hjälp med ett mätvärde när du ändå har din borta;) Mvh. Patric Länk |
|
|
Vad är det för värde du behöver...kanske jag kan ge dig det tillsammans med måtten o.s.v.... Hälsningar Peo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.