|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har svaga vibrationer under acceleration, normalt så får man till svar att det ska vara stödlagret som har haveri. Så e inte fallet. Nu har det framförts en ny teori, kardan knuten. Den sitter ju lite dumt därnere vid kattar och så. Varmt och eländigt. Detta tycker jag låter som en god tanke. Synpunkter och erfarenheter efterlyses???? Min högra backspegel har slutat att tilta när backen petas i. Det e inga säkringar som gått. Hur får man loss spegeln så att man kan kola lite därbakom?. Pontus | |
| har du inte micklat me knappen som växlar mella förardörr o passagerar dörr står min i passagerardörr funkar ej tilten ;-( | |
Lillbjörken |
De brukar vara den bakre knuten på kardan som framkallar dessa "vibrationer". Kolla även dom 2 gummikuddarna i bakkant på växellådan. Då dessa håller i hela "paketet" |
|
Hej, Nej jag har inte micklat med väljare för höger o vänster spegel. Det har jag varit med om en gång förr, så det kolla jag givetvis denna gång.... Pontus |
|
svardska |
främre knuten rör sig minimalt och det gör nog att den börjar kärva tillslut. |
svardska |
Jag har också vibrationer men mest på ettan om man axar iväg lite kraftigare, i högre farter märks ingenting! Jag misstänker första knuten eller ev bussningar som håller bakaxelklumpen på plats, sen sitter det väl en hardyskiva längst bak som kan spöka vad jag har förstått!, Jag har inte hunnnit sätta mig in i det hela ännu eftersom jag har en MB som djävlas med mig just nu och kräver all min uppmärksamhet. Men beskriv gärna dina symptom lite mer ingående så kan vi kanske hjälpas åt med problemet. Främre knuten verkar vara nitad och inte utbytbar vad jag har sett! kan det vara så? nån som vet. Måste man kanske köpa hela kardan som utbytesdel för en månadslön i beskattade medel? |
|
Tjenare, Var hos BMW GBG igår och prata lite, de påstår att man måste byta hela kardan, 5500sek... Sen ska ju jobbet göras också. Jag har "små" högfrekventa vibrationer vid acceleration mellan typ 20-50, sen försvinner de helt för att inte komma tillbaka. Enligt BMW så var det väldigt troligt att det var en av knutarna, och eftersom mitt helt klart kommer bakifrån så... Han tyckte också att gummikuddarna som håller uppe slutväxlen skulle kollas. Jag har dock hört någonstans att det går att renovera knutarna?? Pontus |
|
|
Har haft ner en kardan på 735 där de gick igenom knutarna (med smörjmedel) och bytte stödlager och medbringare framtill, det blev bättre men inte alls bra, det är fortfarande vibrationer och obalans.. Det verkar som att om man väl delat på kardan så är det hemskt svårt att få balans i den igen... enligt uppgift gick det inte att göra något åt knutarna men det vet jag inte säkert... Så jag skulle nog köpa en hel kardan i alla fall, då håller den länge och man behöver inte oroa sig... //Sniffer _______________________ Svenskt E34 M5 register under uppbyggnad |
|
svardska |
hajen! vi har exakt samma symptom, 5500:-!!! Ja har man stoppat huvudet i snaran och skaffat sig en sån här bil så finns väl ingen återvändo. |
|
Svardska, Inte ska du låta så negativ för det, det e ju bara pengar.... Det kostar att få åka som en kung. De vibrationer som jag har kan jag dock leva med ett tag till. För jag var under och kolla lite igår, och det verkar för jobbigt. Jag ska bara ha bilen påreggad i tre månader till. Sticker på sjön sen igen, så det får bli lite vintersysselsättning. Pontus |
|
|
Hej! Ja du storebror, jag har varit på verkstan i Tns idag och han sa att mitt stödlager kunde vara på bommen så jag eller rättare sagt han får börja med att byta det. Det skulle kosta ca:2500 kr med jobb och delar. |
|
|
Stämmer det att det ej går & byta knutkors utan att man måste balansera kardanen efteråt?.... hade nämligen liknande fel i min 735:e jag hade tidigare & fick tag i en beg. komplett kardan för 1700kr efter jag bytt den så var det inga problem...är ingen expert på kardanaxlar men det såg lite lustigt ut på själva låsningsanordningen på knutkorsen,därav köpte jag en komplett beg,såg mer ut som om det var svetsat några punkter...men vet ju inte om någon hade varit på den tidigare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.