|
|
|
|---|---|
|
Hej Tja rubriken säger väl det mesta. E det någon som har erfarenhet av dessa däck?Grepp?? Ljudnivå?? Livslängd?? Det börjar ju bli dax för sommardäck (äntligen) och ett par nya bakdäck hade ju suttit som en keps. Nu e det så att jag har fått ett VÄLDIGT bra pris på ett par Galaxie MGP 225-50 16 men regumerade däck har ju lite kasst ryckte så jag skulle vilja veta lite mer om dom. Någon?? /Sillen | |
ant |
jag har kört med dessa däck i dimension 205/50-15 på min gamla ford. priset var bra. men det var det enda. greppet var ok på torr asfalt, men så fort det blev de minsta lilla blött så tappade däcket stor del greppet. jag slet ner däcken på en sommar, lite busåka men överlag lugnt. jag skulle inte köpa de däcken igen. på din bil så skule jag absolut inte sätta dessa däck. jag skulle istället kollat närmare på ett par vettiga nya däck. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
| Tack för svaret ant men har Galaxie verkligen bara sålt ett par sulor i hela Sverige innan?? Någon mer måste ha något att säga om dessa däck. | |
Gemini__ |
Har ingen erfarenhet av just dessa däck, men undvik regummerade däck överlag så mycket kan jag säga. De gamla stommarna som regummerade däck är uppbyggt kring, kan skilja sig en hel del... Mvh: Thomas |
|
Hör efter vilka stommar som de bygger på, flera som gör regummerade använder uteslutande Michelin (som tydligen har väldigt bra stommar...) Vet ej hur fallet är med Galaxie, det man kan säga om regummerat är väl främst att det inte alls är lika dåligt nu som för 10 år sedan... |
|
|
Regumerat på en 328 -95 det blir nog vare sig du eller bilen glad åt.Har själv tappat några banor på lb ingen kul upplevelse. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Har kört på regumerade Galaxiedäck en säsong (vinterdäck), det kommer jag aldrig att göra om! De bullrade och hade dåligt grepp. Bytte bort däcken mot en flaska vin (!) efter första säsongen eftersom jag inte var nöjd med dem och han som fick däcken tappade stora delar av slitbanan efter en säsong..... Har faktiskt inte hört någon som är nöjd med regummerade däck! De är svajjiga (stommarna har redan gått en "livstid") och slits snabbt. I det långa loppet blir det nog mycket dyrare att köra på sådana däck pga kort livslängd. Att de har sämre grepp och oftast bullrar mer är andra faktorer som inte stärker argumenten för sådana däck precis. Finns olika firmor som säljer bra däck billigt bland annat: Länk Mvh |
|
|
Jag vill anmäla lite avvikande erfarenheter här. Har med framgång använt regummerade vinterdäck på några bilar, även på BMW. Min gummiförhandlare (som jag litar på) har bara positiv erfarenhet, inga problem. Det rör sig om Elite svenska garantiregummeringar, oftast på Michelinstomme och med deras mönster. Stommarna kollas extremt noga vid regummering, ingen risk för defekter, tvärt om och som sagt full garanti. Men jag har också hört att det finns mindre bra regummeringar, det är väl som med allt annat.. FP |
|
Mattan |
Som f.d yrkeschaufför med c:a 15000 mil om året. Jag tänker inte ens tanken längre när det är dags för byte!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.