|
|
|
|---|---|
Hello Nasty! |
Håller på med en ny sugmotor till min 535:a probl. är att jag tror inte org. spridarna klarar av att flöda tillräkl. Kommer köra med bränsleklocka från M5 så den ligger på 3.5bar men frågan är om jag inte måste fixa spridare från en M5 också? Effekt i motorn kan bli ca:350hk så hur många cc/min behöver man samt från vilka andra bilar kan jag hitta spridare som jag kan anv. mig av? Mvh/Henrik |
|
Länk mitt andra inlägg... ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
Hello Nasty! |
Med andra ord så borde jag kunna köra med ca:300cc/min på spridarna vid 3.5bar så ska det kunna gå upp till 350hk. Tycker det låter lite men det kanske är möjligt, har för mig att M3 ligger på runt 400cc/min och det är ju inte så många hk borde ju vara 3.5bar i tryck på dom. Mvh/Henrik |
|
Hello Nasty! : hmm... original spridarna på 535 e juh bara på 185cc... och med 3.5bar tryck så flödar dom 215cc vilket räcker till 258hk. Så du kan nog inte köra med originalspridarna... inte om du ska över 250hk. Men M5 spridare borde juh räcka till... vet inte vad dom flödar, men det vet säkert du... ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
Hello Nasty! |
Dom som sitter på min flödar ca:220cc/min. |
|
Luften: Vart får du fram siffrorna på spridarna (flöde och vilken effekt de räcker till)? Förresten... Någon som kan bekräfta eller dementera den uppgift jag fått på vad Alpina-spridarna ger? Enligt tester skall de ge 1020 cc/min, och det låter faktiskt rätt mycket med tanke på att de monteras på en bil som i standardutförande ger 300 hk... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.