AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
483

Skruvad mätare vs Kanonskick

PG
9
PG
525IA-88
Hej
har tittat på en 7-serie modell 95 som är i ett mycket bra skick (Utanpå,inuti och under). Killen är pedant och servat bilen mm. Priset är 90000kr. Kollade upp mätarställningen med BMW Tyskland (kostar 600kr) och fick reda på att mätaren var tillbakaskruvad X antal mil(2års körning i tyskland). Det jävliga är att bilen är i ett mycket bra skick men man vet inte om man vågar köpa en bil med kanske 10000mil bortskruvade. Problemet kommer ju när en själv en gång skall sälja bilen. Enligt BMW går det inte att flytta fram miltalet med kanske 5-10000mil. Enklast är att skita i bilen eller... Har aldrig sett en så billig 7-serie. Åsikter, förslag ???

PG
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

-95:an... då är det nya karossen...

Jag skulle resonera såhär:

Ska jag ha kvar bilen ganska länge, minst 4-5 år, så spelar det ingen roll om mätaren är skruvad och bilen iövrigt är i mkt bra skick, bara man servar den och behåller kvittona, så kan man ju iaf visa att den har servats ordentligt sista tiden för nästakommande ägare.

Visserligen så får du sälja den mkt billigare än andra, men du har ju själv köpt den billigt.

Som jag skrivit tidigare, så skruvar man inte tillbaka en mätare för bara ett par tusen mil, utan den handlar ofta om 10.000 mil.

Men 90.000:- för nya 7-serien är ju ett kanonpris och absolut när denna är i så bra skick.

Skulle jag vara ute efter en 7-serie, så skulle jag slå till. Men räkna att en och annan del kommer att behöva bytas/repareras.

Så, mitt tips: KÖP!

/Edvard
BMW CS # 4503
kolla upp varför den är billig. en nyimporterad sådan kan omöjligt kosta så lite. då ligger den under 18000 DM i tyskland, och då får du ett oreparerat krockvrak.
kolla så att det inte är ett restskuldsbedrägeri, genom att ringa de senaste ägarna. minst en, men ring mer ägare om den har bytt ägare många gånger den senaste tiden.
jag förutsätter att du låter en mekkunnig person kolla upp bilen, om du inte själv kan det. en så billig bil skulle jag m-testa om jag alls skulle fundera på att köpa den.
det brukar alltid vara nåt lurt när det är för billigt....
vore kul att höra hur det gick, alt. din framtida reparationsbudget/restskuldsproblematik....

Mvh Johan
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hej,
Du får vad du betalar för.
Mvh Marin
PG
9
PG
525IA-88
En ägare i Sverige som är mekaniker till yrket(16år). Bilen togs in för ca 1,5år sedan från tyskland. Men endast vanlig ac, solid lack, ej skinn, ej färddator.
Detta kan vara orsaken kanske till priset...

PG
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
7 serie utan skinn är mycket svår såld!
Därav priset ja=)
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Det är en absolut snikmodell, blir j-ligt svårsåld när du tröttnat själv på den... 90000 är i det här sammanhanget tillochmed ganska dyrt tycker jag. Skinnet är i och för sig en smaksak, personligen vill jag hellre ha tyg i bilen, men avsaknad av dator och snik-ac är värre, det är ju liksom "standard" på en 7:a... Solidlacken drar ner ytterligare.

mvh
/B
ag
32
Orient Blue/Beige Nasca

523iM-99
Cosmos Black/Sandbeige

AM DB9-06
Hej PG!

Hur har du kollat upp mätarställningen med BMW i Tyskland. Är ute efter en 320! '94 som jag mistänker kan vara skruvad (med 16000 på mätaren dock). Fick se bilden på bl.a. förarsätet och det ser inte fräscht ut.
Stämmer det att de kan bara få fram servicen gjorda under garantitiden?

9
PG
525IA-88
Ja det stämmer att miltalen går att få fram. Kostnaden är 600kr genom din lokala bmw-handlare. Kan ta allt mellan en halv dag och en vecka. Men det var det värt.Fick fram 3st garantiservisar/rep. som berättade tydligt att milen inte stämde.

PG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.