|
|
|
|---|---|
Tigerr |
Stereon i min 525i -95 har lagt av. Ingenting med koder eller liknande, den är bara stendöd. Händer ingenting om man trycker på on/off eller försöker trycka i ett band. Helt svart.. Allt annat funkar i instrumenteringen, så har stereon nån egen säkring? Tigerr |
| har den antagligen...bara o öppna o titta efter | |
|
antingen har stereon en säkring på sig, på baksidan eller så sitter det en säkring i säkringsboxen i motorrummet...det vanligaste är att det sitter både i boxen och på enheten... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
Tigerr |
Om det är den på enheten, hur gör man då? Är det något man måste lämna in? Tigerr |
Tigerr |
Om det är den på enheten, hur gör man då? Är det något man måste lämna in? Tigerr |
| ta fram skruvmejseln o öppna den bara, bort med gamla rötna säkringen o dit med en likadan ny | |
Tigerr |
Öppnade upp säkringsboxen framme i motorrummet. Stereosäkringen såg hel ut men jag bytte ändå, och då funkade stereon. Enda problemet nu är att den är låst på NRJ, första inprogramerade kanalen. Jag kan ändra volym och stänga av/sätta på stereon men inte byta förval eller tuna manuellt. Vad kan det nu vara som spökar? Tigerr |
|
hmmm en bandare så du..? De enda du SKA göra är att köpa en ny s.k CD-spelare =) Svårt o leta fel på din stereo över nätet, de enda jag kan tipsa om är att du själv letar felet, prova saker och uteslut dom sakerna som du vet funkar. Lycka till I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
Tigerr |
Nu är det föräldrarnas bil, så jag känner inte för att lägag dem pengarna på en ny stereo.. Men jag ska tjata lite på dem, försöka få dem att skaffa en till sommaren iaf. Men nu funkar den igen, vart framme och rotade lite i säkringsboxen sen var det klart. Tigerr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.