|
|
|
|---|---|
| har ett skumt problem med min M5:a. ibland sätter varningsblinkersen igång helt utan anledning?? ibland när jag precis har startat bilen eller när jag är ute å kör. måste stänga av bilen, trycka på varningsblinkers å av igen innan blinkandet slutar. har kollat instruktionsboken om det handlar typ om ngn slags felvarning men det står inget.. ngn som vet vad det beror på? | |
|
Det händer mig också, men bara om jag slår kraftigt vid batteriet, tex när man monterar tillbaks nederdelen av baksätet, tite skumt. Sedan får jag sätta på och sedan av varningsblinkersen för att det ska sluta. Mikael Melander Länk |
|
|
De finns en funktion på bmw som tänder varnings blinkers vid krock. Tror dock att de är airbagarna som avgör när bilen tycker att den krockat eller inte. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
har du fjärrlås på bilen !? min blinkade och höll på... fast de klart då larmade den bilen också och det var när jag var ute och körde , sen började det flippa totalt så jag slet bort det /Mvh Göran |
|
| nepp inget fjärrlås.. det har blivit nu under vintertid, hade den avställd i några månader, det kan inte ha med att batteriet att göra. typ att det är för dåligt..? | |
|
Det har hänt hos mig oxå,jag åkte och plötsligt så blinkade det till på pilarna för blinkersen...båda 2 så då förstog jag att det var varningsblinkersen...sen försvann det. En snabbis blev det bara,men aldrig mer har det hänt. ? // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Läs följande inlägg: I had the same problem and posted a note. You can search the archives. The problem is the crash gaurd relay. It is dark brown in color. To confirm you should remove it and the hazards should stop. The blinker should continue to function. This is located in front of the driver under the hood. There is a BMW TSB on the subject also. Relays made before 1994 tend to have this problem because of an inferior conformal coating. It cost me $50 to replace, but it was the best $50 I spent. Gabriel (Källa: Länk JB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.