|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada BMW-vänner! Undrar vilket ansvar BMW har när dom kontrollerat bilen. Hade inne min 320 -88 på förbesiktning hos BMW för att i förväg få reda på eventuella fel och brister. Bad dom att speciellt kontrollera ena spindelleden eftersom besiktningen gången innan påpekat att den höll på att ge sig. Jag var med och han kontrollerade bilen -Inget fel på den sa han. -Denna bilen kommer att gå igenom utan problem. Åkte några veckor senare för att besiktiga med följande resutat: En st 2:a på vänster spindelled. Bytte samma dag till sommar hjulen och kände då på glappet. Och jag kan säga att jag inte är ngn bilmekaniker men hade ändå inga som helst problem med att känna att det var ett rejält glapp. Bilen är idag inlämnad hos BMW på Mölndals vägen som gjorde förbesiktningen. Påpekade detta för dom så vi får väl se hur det går. /Håkan | |
|
Använd sökfunktionen och "förbesiktning" så får du lite olika trådar. Alltifrån att de inte anser sig ha något ansvar alls till att de kostnadsfritt åtgärdar felet. Men som sagt var "Sök först - fråga sen" är en bra devis. På så sätt blir detta forum ännu bättre. |
|
|
Hej! Kan inte påstå att jag hittade ngt speciellt där. Det jag ville komma fram till var egentligen, kan man lita på dom överhuvdtaget. Hade ett ganska uppenbart fel på bilen som dom inte kunde hitta även när jag sa till dom. /Håkan |
|
|
Ganska intressant det där om Mölndalsvägen. Hade min inne på Inspektion II för en i Torsdags förra veckan och funderade själv på länkarmarna när jag åkte därifrån på morronen men tyckte att det kollar dom väll. Efter tre timmar ringde dom till mig och sa att länkarmarna var i mkt god kondition. Tycker själv att dom är jätte bra på Mölndalsvägen. Men smaken är som baken :-) OO=00=OO |
|
|
Enligt min mening är förbesiktning bortkastad tid! Det är ändå SBP som "dömer" och dom är opartiska, så det är ingen risk att du får betala hos BMW för åtgärder som inte behövs. SBP först alltså, om du inte har uppenbara fel, typ trasiga lampor, usla bromsar, blanka däck etc. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.