|
|
|
|---|---|
diamantsvart_bmw |
Ska byta skivor fram och undrar om kvaliteten är bättre på Mekonomen eller var ska jag köpa prylarna( svara inte på BMW för det vet jag redan att det är bra) Micro, biltema , mekonomen, mfl???? Länk |
|
Mekonomen helt klart |
|
diamantsvart_bmw |
Finns det ingen webbshop som har bättre pris på reservdelar? Länk Snart nya bilder |
| Mekonomens Brembo skivor är av god kvalitet | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om du handlar på BMW eller Mekonomen så är prisbilden och kvaliten lika om du inte köper deras "lågprisbelägg" som finns till vissa modeller. men bromsar är din och andras livförsäkring så varför snåla.?? Micro kan ibland ha skivor och belägg av märket Jurid och det använder BMW också och brukar vara bra kvalitet på det märket. Textar belägg är ett annat fabrikat som BMW använder. Bremboskivor är också hög kvalitet på ofta orginalmonterade på många bilar. Du kan ju kolla Motornord eller Bildelsimporten men priserna är nog lika. ///MVH Hasso Länk |
| Jag rekommenderar dig att köpa BMW Original på en så pass viktig detalj som bromsarna. Jag & min far har precis bytt bromsar runtom på våra E34:or, jag köpte Mekonomens BREMBO och pappa köpte BMW Original, vi har kört ungefär lika långt sedan bytet (2000 mil ca.) Bromsverkan märker man ingen skillnad på, men det jag har märkt är att min BREMBO har rostat väldigt mycket. BMW Original klarar sig bättre mot rosten tydligen. | |
|
När jag har bytt bromsbelägg/skivor på mina E32:or så har Mekomonen varit mycket billligare än BMW orginal, och det är säkert inte sämre grejer. Undvik bara biltema, sådant skräp kanske man kan ha på en Ford Fiesta eller liknande skräp som aldrig framförs fortare än 80 Km/h, inte på en BMW 525i. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
jag kan rekommendera Mekonomens grejer...köper jag inte det jag behöver på BMW så köper jag det hos Mekonomen... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
J.L, testa först och snacka sen! Har haft Biltemas skivor i flera år, de är de enda som INTE slår sig och blir skeva (vilket BMW's gör) Det enda jag kan säga om Biltemas är möjligen att beläggen dammar mer än andra (fälgarna blir smutsiga) |
|
|
Det är säkert inget fel på piratgrejerna, men hör med din lokala BMW-handlare. Ibland kan du få riktigt bra pris på originalgrejerna. Jag köpte original skivor och belägg nyligen och då fick jag ett lägre pris hos BMW-handlaren än hos Mekonomen. Anledningen var då dock att de hade sådana på hyllan som de inte trodde de skulle bli av med annars. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
www.widik.se har bra priser på broms och avgas till bmw m fl... |
|
diamantsvart_bmw |
Tack ska ni ha för hjälpen men det va inte skivorna som va vinda utan det va navringarna som var dåliga konstigt att BMW gör fälgar som inte passar direkt på sina bilar men dom är nu byta och hjulen balanserade så nu går det JÄTTE bra, TACK ALLA FÖR HJÄLP Länk Snart nya bilder |
|
Vilka fälgar använder du? Jag har inte hört talas om att BMW skall ha navringar till sina originalfälgar, om man avänder fälgarna till den modell de är avsedda för! Mvh |
|
|
Orginal eller mekonomen. Om jag förståt det rätt så ska biltema grejerna skifta i märke beroende på vad man "kommer över billigt". Har även jag haft bra upplevelser av biltema när det gäller bromsar, har inte slagit sig. (dock till annat märke än bmw) Men har haft kompisar som fått byta skivor efter 500mil, men det har även hänt med mekonomens skivor. Men där har man ju två års garanti. |
|
diamantsvart_bmw |
det va navringarna som var dåliga eller rättare sagt mos, vet inte för dom är lite äldre 17" Länk Snart nya bilder |
| Jag har kört med biltemas klossar vid ett antal tillfällen helt ok, och under halvapriset. | |
|
Köp inte Biltema belägg!!!!!! Hade biltema skivor och belägg på min Golf GTD. Fungerade bra tills en dag när bromspedalen gick i bott ,som tur var det på en parkering (låg fart). Fick pumpa några ggr sen tog bromsarna men det tjöt. Skruvade ner och kollade... då hade det friktionsmaterialet lossat ifrån plåten på belägget! Inte speciellt kul men som tur var så gick det bra. |
|
| Kan bara instämma med föregående inlägg. Har också haft problem med Biltema belägg där jag fått fadingsymtom. När jag kollade upp beläggen höll friktionsmaterialet på att släppa från metallen. Jag köper aldrig mer Biltemas skit ! | |
|
Jag hade biltemas slitsade skivor med deras belägg på min golt gtd, jag körde med dom skivorna 4000mil utan några som helst problem det enda var att man fick byta belägg lite oftare än vanligt då man hade slitsade skivor på bilen. Dom skivorna lyckades jag köra röda men dom slog sig inte 1mm ens.. Dom har säker bra och dåliga grejjer men deras broms delar är jag helt nöjd med. Dock vill jag inte montera det på min nuvarande BMW då är det endast original som gäller.. / Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.