|
|
|
|---|---|
| funderar på att köpa begagnade bmw m3 fälgar, hur ser jag skillnad på bmw-orginal eller kopior? man vill ju inte bli blåst | |
ant |
kolla märkningen på baksidan av fälgen. det bör finnas en instansad märkning som styrker att fälgen är bmw orginal. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Otroligt. Jag tänkte precis starta en liknande tråd för det finns inga riktigt bra trådar om detta. Jag var precis ut och kollade på mina M3 motorsportfälgar som är från -96 (det står ingjutet i fälgen och det är 96:ans fälgdesign) Annat som stod förutom en massa siffror var IS41 (inpressningen), BMW, fälgdimensionen (7.5 tum fram 8.5 bak) och dessutom stod det Lemmers eller något liknande och det är det enda som gör mig lite misstänksam utifall jag har köpt kopior, förutom att jag hade väntat mig lite lägre vikt. Fälgen (reservhjulet) är oanvänt och det sitter ett nytt Michelin däck på. Dessutom sitter det en 35 gramsvikt på där bmw märket är ingjutet. På utsidan finns M-märket. Är mina fälgar original? Vad är detta Lemmers(?) för något och är BMW motorsportfälgarna smidda som CAB och GT fälgarna? |
|
|
En kanonlänk som jag lånat av en vänlig själ här på forumet (kommer inte ihåg vem). Länk Glömde. Det är ingjutet DSI, OSI eller något liknande vid ventilen på min fälg. |
|
| Länken fungerade inte längre tyvärr :-( | |
ant |
jovisst gör den det. klicka på länken, lägg sedan till ett mellanslag efter addressen, vips så kommer bilden att laddas. alternativt så kopierar du adressen och klistrar in den i ett helt nytt fönster. det beror på att passagen inte tillåter direktlänkning av bilder via deras server. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
| Det känns bra att vara en vänlig själ! =) | |
|
Aha, det var 328-Johan som hade den. Länken är kanon! Jag sökte runt litegrann på nätet igår och fann att ett företag som heter Hayes Lemmerz tillverkar fälgar till BMW 3-serien från 98- och att dom då redan hade ett pågående samarbete med BMW (M-modellerna?). Dessutom så fann jag att en person från England eller USA undrade vad detta Lemmerz var för något. Han hade en M3-97 och det stod på hans fälgar, så jag antar att mina är äkta. Undrar om detta bara gäller motorsport II:orna, eller alla M3-fälgar? Dessutom kvarstår frågan: Är det bara Cab och GT-fälgarna som är smidda? |
|
| Du fråga kanske, men är det skillnad på M3 cab och coupe fälgar -97? Isf vad? | |
| Se länken. | |
| Jo, men jag har nästan aldrig sett 3.2 coupe med dom fälgar som bilden i länken visar... eller jag kanske är blind... ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.