AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
562

Någon som var i malmö och kolla på z4:an 22:e mars !

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Jag var på fosie och centrum gillar inte z4:an designen utvändigt är inte speciellt snygg kommer nog m version snart man ser tydliga drag från 3 serien i spolier ovs. jag tror även att jag blev förföljd av haidar på forumet som körde bakom mig vid triangeln precis när demostrations tåget kom....

Mvh/ Daniel

Länk
(såld)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Var och njöt av Z4:an någon timme i Lördags inne i centrum.
Var först lite skeptisk till baklysena samt spoilernläppen på bakluckan.
Men efter en stunds tittande, provsittning och studerande av linjerna ur olika vinklar och belysning,,,,är jag helt betagen.....jag tycker den är otroligt snygg.
Kan bara konstatera att VILL HA begäret tändes rätt fort. Synd att det ska till en cirka 450.000 för att landa ut en hyfsad Z4 3.0 bara ;-(
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
ja kostar det så smakar det !!!!

heheh

Mvh/ Daniel

Länk
(såld)
JAg vari centrum och njöt av den, har aldrig varit riktigt glad i Z3:an men denna faller mig i smaken betydligt mer...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra forum..
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag var inne på Fosie igår och dreglade....Habegäret är STORT, vill jag lova!

I likhet med PCdoktor tycker jag att Z4 är ungefär en miljon gånger snyggare än Z3.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
pcdoktor: Tyckte minsann att du såg rätt intresserad ut när du kollade in den begagnade 325 cabben i hallen också! ;-)

Z3:an är nog rätt snygg den med men den är en storlek för liten för en man med mina 194 cm. Känns lite som om att ta på sig för små kalsonger,,,hm.
Z4:an är dock otroligt mycket rymligare med rejäl skjutmån....och snyggare.
Jag är alltid intresserad av bilar speciellt med en "propeller" i fronten. En bil utan tak känsn extra rolig just nu när man känner sig lite som en kalv på grönbete....

325 var närmare verkligeheten än den nercabbade M3 E46 bakom...

Det där med storleken på Z3/Z4 håller jag med om, mitt problem är inte höjden men nog var en lite liten Z3:an....

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra forum..
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
varför ser man alltid z4 med den fula färgen gillar den inte !!!

Mvh/ Daniel

Länk
(såld)
elof
vad kommer z4 2,5 att ligga på i pris tror ni?
425' har jag för mig? Värt att betala lite extra för 3.0 tycker jag. Jag har försökt provköra en sån i Miami för 2 veckor sedan men det verkar vara extra krångligt att få göra sånt i USA så jag blev bara sur på fösäljraen och sket i det...

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
425 är väl för 3.0 ? har för mig att 2.5 kostade 371.000

Surfade lite snabbt in på Länk och hittade följande uppgifter. MIn gissning var nog med något slgs paket inbakat i priset.
------------------
BMW Z4 2,5i 3.0i
Effekt: 192 hk 231 hk
Bränsleförbrukning vid blandad
körning enligt EU-norm: 8,9 (9,5*) l/100 km 9,1 (9,5*) l/100 km
Koldioxidvärde: 216 (231*) g/km 221 (231*) g/km
Miljöklass: 2005 2005
Ca-pris: 355.000:- 409.000:-
--------------

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra forum..
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Var det inte 405,000 för 3.0 och 355,000 för 2,5

pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Om någon som inte sett Z4an vill se den så har Borgs Bil i Vällingby en inne (såg den när jag hade min inne på första oljeservicen igår), den var rätt snygg i mina ögon iaf...

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Glenn har rätt ang. priserna.

Sen håller jag inte med dig "Flayer" om färgen(är det stålgrå?). Jag tycker att den är skitsnygg! Däremot börjar man tröttna lite smått på den, då verkligen ALLA press/utsällningsbilar verkar ha den. :-/

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Sedan drar det lätt iväg ytterligare 100K om man vill ha lite utrustning också. De har en 3.0a i Karlskrona (som jag för övrigt ska provköra imorrn :)) som inte verkar alldeles för "överutrustad" och den kostar 505K

__
Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Exemplaret på Förenade Bil i Centrum lligger på strax över 500.000 så visst är det lätt att dra upp prislappen även på denna modell ;-)
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
var inne på bmw i lund och frågade om färgen de sa att alla de första bilarna som återförsäljarna fick ut var den färgen !!!

Mvh/ Daniel

Länk
(såld)
OM det föreligger några oklarheter gällande prissättningen på Z4 så hittar ni Bmw Sveriges priser här.

Länk

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra forum..
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
lite ball med ett z:forum kom det upp idag eller ???(8 april)

Mvh/ Daniel

Länk
(såld)
järnet
Var och tittade och provsatt Z4:an i dag. Det är givetvis en otroligt juste bil men känns lite klumpig. Jag köpte nyligen en Z3 som kändes liten och kul. Denna är ju betydligt större och den omedelbara köplust som ingfann sig inför Z3:an infann sig inte nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.