|
|
|
|---|---|
eddie |
har en 525 92:a touring aut.Nånsom kan rekomendera bra skivor fram??? Montana |
Jögge |
Tjenis! Jag har hört att Mekonomen har bra skivor som heter Brembo!till ett vettigt pris! |
| Tarox gär bra prylar til hyffasde priser om du vill ha något utöver standardskivor | |
|
http//www.bildelsimporten.se Har fina slitsade och hålborrade för runt tusenlapen . Känt märke , Z------ |
|
|
Brembo har mycket gott renomé i MC-världen. Orginalmonterade på italienska racers. |
|
eddie |
Värkar som Brembo ska va något.Får sticka till mekonomen. Tack för tipsen :) Montana |
|
Mekonomen säljer som sagt bra grejer. Dock inte under namnet Brembo, utan Norrbit som ägs utav av Brembo. Själv har jag Norrbit bak med originalliknande belägg medans jag där fram alldeles nyligen skruvat dit EBC-skivor och EBC Greenstuff-kevlarbelägg fram. Dock är dessa grejer inte ens inkörda ännu så någon rättvis kommentar om funktionen kan jag inte ge. Men prispåslaget för dessa grejer ligger på ca 300kr per skiva och 500kr för en sats (4st) belägg fram. Förhoppningsvis är grejerna värda sina pengar.... Jag funderade på Tarox också men där är priset dubbelt upp mot EBC, säkert bra grejer men jag tyckte det var lite väl mycket pengar. Värt att tänka på om bromskivor är att de gärna ska ligga och "dra sig", gärna utomhus, i några månader för att bli av med spänningar i gjutgodset innan de bearbetas till färdiga skivor. Detta är det bästa sättet att undvika skevhet. Ju längre tillverkningsprocess (bättre), desto dyrare slutprodukt. |
|
| PS. EBC säljs av Autoexperten, som även säljer Norrbit. DS. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.