|
|
|
|---|---|
|
har det kommit ut nån m5a förutom v8an på 400hk som iaf var den modellen som fanns 02? /mvh jocke | |
|
Nej, det är den nyaste. /T.P. Länk |
|
|
Nya kommande M5: V10 och 500hk. Jämt och bra! FP |
|
|
ok, hade en diskussion med en polare bara.. som jag vann, som vanligt ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
| Folke : Vet du var man kan läsa om den? Låter intressant... | |
Tigerr |
folke: Så BMW ska sätta sig och göra en helt ny motor? Jag tycker att steget 6, 8, 12 räcker.. Att lägga till en v10 låter bara omständigt..! 2 cylindrar mer, eller mindre, är det lönt? Tigerr |
|
Har för mig att jag hört någonstans att M5:ans V10 ska vara en modifierad variant av BMW:s F1-motorn! Förmodligen lyxutrustad med både startmotor och tomgång... :-) / Anders |
|
|
Pjoms, det där inlägget passar bra i en annan tråd som är uppe, nämligen "den bästa skröna ni hört". :)) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
mag |
Den tilltänkta V-10an har dock vissa likheter med F1 motorn.....tex samma vinkel ;), är väl tveksamt att så mycket mer kommer att vara lika. |
|
Jag läste om V10:an mm i AM&S nån gång tidigt förra hösten. Stämmer att den har sina rötter i F1-motorn. Det var en halvsida om jag minns rätt med bilder, specar och allt, jag förstår ärligt talat inte uppståndelsen riktigt över bilderna som smusslas ut nu, de fanns ju tillgängliga redan då eller...? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.