|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar om det går att montera servo på min E30 87? om det går måste man bytta ut "hela" bilden då eller? | |
|
Japp det går....har en polare som precis har gjort det. Klabbe heter han här. Så om han ser detta så kan han säkert förklara allt som behövs. |
|
| ok.. vad bra.. hopas att han ser det.. vore så skönt att få på servo. e så förbanat tungstyrd med nya sprrotratten. någon annan som vet? | |
| Jo jag vet =) Trode jag skulle dö i morse satt på sommardäcken i går.. | |
|
Det e nog bara att montera, inga problem alls. Bara du har alla grejerna förstås. Har gjort det på min bil... ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
Prova forumets sökfunktion, detta har diskuterats ett par gånger tidigare. Ett annat tips är att kolla i Bmwbörsen. Förekommer annonser där folk gjort tvärtom vad du tänker göra (!) och säljer prylarna som blev över. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Rattstången sticker ut en liten bit i motorrummet, därefter sitter det en led som måste bytas + styrsnäckan. Med andra ord allt som är i motorrummet. //Ticco Länk |
|
|
Hejsan! Jojomen, precis som ille säger har jag satt dit en servostyrning, helt underbart nu. Det du behöver är en ny axel som går mellan hjulen. Från axeln går det oljeslangar till servopumpen samt oljebehållaren. Servopumpen sätter man fast under generatorn. Det finns plats för allting. Du behöver även en extra remskiva. Remskivan har två spår och man sätter fast den framför den enkelspåriga skivan som sitter där nu. Precis som ticco skriver behöver du även en kortare led som sitter mellan rattstången och axeln, den är kortare än den som sitter där nu. Sedan när du har satt dit allt är det bara att sätta dit remmen och fylla på oljan. Kompletta servosystem säljes på bilskroten och här på bmwpower. Var bara noga med att du får alla grejer som jag har skrivit. Jag fick nämligen inte den kortare leden samt den extra remskivan. MVH |
|
| Servoexpertan har talat! | |
| ok det verkar va ganska fint.. snart ska ju sommardäcken på med.. då komer jag inte "orka*" styra.. så jag ska nog ta och försköka sätta dit en Servo... tackar för alla svar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.