AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
438

Akutfråga gällande rökdoft i 316 Compact-99

Hej,

Svärföräldrarna står i begräpp att köpa en 316 Compact som extrabil.

Hur är det med rökdoft i en såpass ny bil? Kommer man någonsin bli av med doften tror ni. Verkar som om köpet av denna mycket fina bl hänger på om doften går att få bort eller ej...

Tacksam för alla tips.

Mvh
John
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det går att få bort!

Vissa säger att man med hjälp av ättika kan få bort delar av doften. Det finns även mer proffesionella sätt som rekondare och dylikt tillämpar! Sök i ämnet, och du skall finna svar :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det proffssättet består ofta av kaffesump. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Går aldrig bort tyvärr, hur mycket du än jobbar på det,varm sommardagar så återkommer lukten, men de beror också på hur känslig man är och hur mycket det har röks. Tänker inte säga vad jag har för åsikt om att röka i bilen, men det är ett jättebra sätt att inte bli av med bilen när den ska säljas, de allra flesta väljer bort en sådan bil direkt.Förstör man bilen genom att röka så kan man ju tänka sig hur rädd om bilen man är i förövrigt också.

///MVH Hasso
Länk

Bilen är i toppskick utöver rökdoften så det är sund om det faller pga det, jag tror inte den är rökt i massor men nån gång med öppet fönster är min gissning för det luktar bara litegrann... man kanske skall lägga in i förhandliningen om en bahandling hos en recondare?

Mer åsikter?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det går att ozonbehandla bilen och då försvinner lukten.
Men det går rätt hårt åt plastdetaljer och dylikt som åldras snabbt av ozonet...

Däremot försvinner inte den äckliga gula nikotinhinnan med ozon.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.