AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
432

Kjöpa BMW av en Fordsäljare?

RA
31
RAN
325iA Coupe-93
Har sett en snygg BMW 325i Coupe -93 med 16000 mil på mätaren i en Ford afär. Ford gjör jo en "kondisionstest" av bilen, men undrar på om man endå bör ta bilen til en BMW verkstad och få dom til å kolla igjenom den?

Glad er den som inte vet bedre.
Tigerr
Tror inte att BMW är så glada för att göra tester på bilar som du ska köpa av någon annan.. Men om de gör det så fråga vad dem kollar på under ett sånnt test. Fråga sen Ford om de har kollat på ungefär samma saker, och fråga efter ett testprotokoll eller liknande. Är sakerna genomgågna och okej så tycker jag att det räcker. Tror inte att en seriös handlare säljer en bil utan att titta igenom den först..

Tigerr
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Konsumet köplagen är ändrad så när man köper av ett företag så har du alltid 6 månaders garanti oavsett vara ny eller begagnad. Borde även gälla bilar, eller har jag fel?

Svärd
Här på Gotland är det inga problem att köra till BMW med en BMW man funderar på att köra. Spelar väl ingen roll vem man köper BMWn av. Man kör ju inte till FORD för att serva eller beställa delar till den sedan.

Jag hade kört till BMW om det var något jag ville kolla upp. Man behöver väl inte tala om att man köper den av en bilhandlare om det känns dumt.

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också...
Den "nya" sexmånaders reglen är inte en garanti. Hänsyn tas till vad man kan ha förväntat sig av en bil som är så och så gammal samt kostat så och så mycket mm.

/T.P.
Länk
Tigerr
Svärd: Ja, men så är det juue också Gotland..! ;)
Nej, men jag håller väl iofs med dej. Det vart mer en jämförelse, att man inte var tvungen att testa den där utan bara fråga om de kollar samma saker, vilket dem antagligen gör..

Tigerr
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Jag köpte min första BMW av en Mitsubischi-åf. Kände ingen oro för det, snarast gav det möjlighet till prutning, för dom ville ju bli av med "den främmande fågeln". Antagligen svårt att sälja Mitsubischi när en riktig bil (BMW) själ uppmärksamheten ;)

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.