|
|
|
|---|---|
h_e_n_r_i_c |
efter jag lämnat in bilen på stor-service så låter bilen som en volvo 740. fläkten hörs högt som fan. ock är trög upp till 3500varv. men bilfirman säger att det ska va så tacksam för svar |
| antar att de e slirkopplingen på fläkten som gett upp. det innebär att fläkten snurrar med samma hastighet som vevaxeln. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Denna liknelse med Volvo 740 känner jag igen sedan tidigare:) tror att det var slirkopplingen som strulade, men det är rätt länge sedan jag läste detta. ///MVH Hasso Länk |
|
Min var också så men lite spill olja gjorde susen |
|
|
Hmm, och jag som tycker min 740 låter som en BMW =) _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Hej! nu är det så att jag har exakt lika symtom som du beskriver : Låter som en 740 typ och är slö upp till 3500 varv. Nu är min fråga om du bytte fläktkoppling och om det blev bättre?? Tack på förhand / Oskar |
|
|
Bara att justera den ju... kolla denna tråden.. funkar fin fint... Länk /Chrille |
|
|
"deejaywasp" tackar så mycket! ska allt ner och pilla ed min fläkt i helgen så jag får tyst på den... jag har inte kunnat fatta vad det va med min bil men din länk va till stor nytta ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.