|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt köpa en ny stereo till bilen. Det behöver inte vara någon värsting, men ändå bra grejer. Vad ska man köpa? och vad kostar det? No turbo shit, just real V8 power! | |
|
Vad har du för krav på den? Antar att du ska ha CD? Något märke du är lite "frälst" i? Skall du ansluta något slutsteg? Vill du kunna dela av vissa frekvenser till vissa högtalare? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
CD är ett krav.. och att det är bra ljud.. gillar Sony.. men jag vill inte ha en massa blink och ljus.. stilrent och bra.. No turbo shit, just real V8 power! |
|
|
Sony tycker jag personligen har lyckats släppa några modeller som liknar Pokémon mer än bilstereo på det senaste. Jag hade rekommenderat Pioneer DEH-2430R (alltså den med röd belysning) till din BMW. Pioneer-stereona ser ganska stilrena ut, fungerar RIKTIGT bra och är enkla att använda. Jag är inte partisk i det valet, för jag har själv en Sony-stereo, men då med Black Panel men det är ju lite dyrare. Jag bifogar en länk till en sådan Pioneerspelare. Jag jobbar på NetOnNet men jag klassar inte detta som reklam utan som information. Har du någon närmare frågeställning om någon stereo i vårt sortiment är det bara att maila direkt till mig om du känner för det. Länk Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag kan också varmt rekommendera pioneer stereo. Om du kör utan slutsteg så ska du satsa på en stereo med mosfet kretsar. Pioneer har 4x50W /Anders |
|
|
DEH-2430R är utgående... köp istället en DEH-P3500MP, så får du MP3 funktionen oxå, till nästan samma pris. Finns oxå med röd belysning (DEH-P3530MP tror jag den kallas..). |
|
|
Bstrom: Blir nog svårt att få en DEH-P3530 för 1790. Det ska nog till att pruta direkt med Pioneer i så fall, för något inköpspris som gör att det går att sälja en sådan för det priset utan att förlora på det hela finns inte. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Köp min JVC LH7-R Mp3 spelare. Med JVC cd-rw växlare 12 skivor. Nypris 5000. Har haft grejorna i tre månader. Ditt för 3000 + ev. frakt. Jag bor i Norrköping. |
|
|
Haglund, jag kollar aldrig priser på er sajt, då jag föredrar "riktiga" butiker med allt vad det innebär. Men 1790:- är ju billigt, visst... hur som helst, det beror nog på att det är en gammal modell. Ersättaren är 2500/2530 som ligger runt 2500 i handeln (läs "fysiska butiker") och 3500 ligger på 2900:- Klart värt dom extra slantarna! Det var alltså DEN prisskillnaden jag baserade mitt uttalande på. Ha det! Baloo1´s förslag är ju oxå intressant, jag har själv en KD-LH7R som jag är nöjd med. 3000 spänn ink. växlare är ju schysst! |
|
|
Bstrom: Vilka butiker du föredrar är ju upp till dig men det blir nog svårt att hitta en så pass bra stereo för 1790:- någon annanstans förutom om den är begagnad. Jag lade fram det förslaget eftersom han efterfrågade en bra fungerande stereo och inte en fullspecad ny-modellserie-stereo. Jag såg alltså detta som ett utmärkt tillfälle att kunna erbjuda en riktigt bra stereo till ett riktigt lågt pris. Är man inte beroende av MP3-funktionen eller inte bryr sig om om modellen är det allra senaste utan att det skall låta bra, ha tillräckligt med effekt, inte se ut hur som helst och vara enkel att använda så är den gamla serien utmärkt då den är betydligt mycket billigare och mer prisvärd enligt min åsikt. Det är ju trots allt ganska stor skillnad på 1790:- och 2500:-/2900:-. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Freddeko |
Säger bara en sak köp alpine, bättre ljud per krona finns inte!!! Bmw, stavas som det låter |
|
Är jäkligt nöjd med min Sony CDX-Mp30 mp3 spelare iaf! Alpine = bättre ljud per krona!! Håller då absolut inte med, givetvis är Alpine kvalité, men de kostar så mycket mer än motsvarande, minst lika bra produker från andra tillverkare, så jag har svårt att motivera köp av vissa av deras produkter, om man inte har mycket pengar, eller bara vill ha Alpine för märkets skull! Kollade upp vad deras billigaste mp3 spelare kostade hos den lokala Alpine återförsälljaren, det var inte billigt kan jag säga, jag skulle kunnat skaffa 2st Pioneer 4400 någonting eller vad de nu heter, deras Mp3 spelare iaf.. som säkert presterar minst lika bra, eller kanske bättre... och dessutom hade mer funktioner, animerad display etc... till skillnad från Alpinens scrollande text! men det är också bara vad jag tycker! Mvh Simon |
|
|
Xtracrispy: Håller med om att Alpinespelarna med MP3-funktion är ganska dyra. Dock sitter det helt andra dekoderchip i Alpines MP3-spelare gentemot Sony och Pioneer. Man hör faktiskt skillnad på ljud. Det låter helt enkelt bättre med Alpine när man spelar MP3-skivor. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Måhända, men så mycket bättre är det då inte för att motivera mig till att köpa Alpine istället, och så beror ju det på vad man han i övrigt för nåt i bilen (högtalare etc)... Alpine kanske lämpar sig bäst för dem som tävlar i ljud.. men men.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.