AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
452

Misslykas att nolställa oilservice

Jag gör precis som det står i gör det själv delen när jag ska släcka oilservice, det händer inget! Vad fasen kan vara fel, allt e dubbelkollat!

_____
-ridern-
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
är du helt hundra på att du kopplar mellan rätt stift? Det ser lite förskjutet ut (siffra/hål). Var "toknoga" =)
Kuniva
annars brukar de ta ca 50 spänn för att fixa det !
Jou, det e rätt stift! Har ju gjort det tidigare och det har funkat!

Mmmm bor inte i närheten av någon BMW handlare, bor i skogen typ!

_____
-ridern-
Ingen annan som haft problem med detta???

_____
-ridern-
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Ja om du inte kör förbi nån BMW-handlare nån gång i framtiden så kan det ju vara andra problem ändå...

Garanterat dina SI-korts batterier som är slut (håller inte i all evighet som man hoppas) , antingen plockar du ner dom och löder dit nya vilket verkade lite pillrigt i mina ögon eller gör som jag och köper ett SI-kort beg. köpte mitt för 50:- (ett helt inrumenthus) ibland har man flyt helt enkelt så det var ju rätt så överkomligt :) tror ett nytt SI-kort kostar runt en 2000:- på BMW...

/Mvh Göran
Borde inte fler funktionr sättas ur spel om dessa kondingar lägger av?
På 318i E30 var det så att när jag kört med gul lampa ett bra tag lade varvräknaren och förbrukningsmätare av. Tills jag lödde dit nya batterier. Där var det ändå så att när batterierna var slut gick det att nolla, men t.ex. nästa morgon lyste det gult igen...
När jag kört med oil service lysande menade jag...
da
41
danielsteen
328iA Coupé -96
Se till att ha tändningen på när du nollställer med instrumentet...
JOu, jag har gjort som det står på mektipsen.

_____
-ridern-
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Min är otroligt känslig på tiden för kortslutningen av stiften. Jag kan te.x. inte sitta i bilen och vänta med sladdarna ihop för då händer inget. Kortslutningen måste vara väldigt exakt i tid, och först när kretsen släpps (efter rätt tid) så nollas mätarna.

Jag brukar få försöka ett par gånger innan jag prickar rätt, men har inte varit ute för några problem av att göra många försök (tändningen kan man bara låta vara igång mellan försöken).

Kanske samma på din?

------------------
Always Diesel
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
man kan få problem med nollställningen om bilen har blivit skruvat har jag hört talas om!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Peter78w: Det stämmer garanterat inte.

/T.P.
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
det är vad jag har hört men om det är sant så vill jag inte kommentera

MvH Bmw 4-ever

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.