AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
643

våren är här, dax o putsa till sommarfälgarna

fe
27
fendinge
528i -86
Nu börjar det äntligen bli dax att slänga på sommardäcken igen, problemet är att dom är så jävla skitiga! villka medel är bra på att ta bort skit från fälgarna & hur bör jag göra för att underlätta underhållet i framtiden, vaxa?
Hej!

Köp Turtle fälgregöring låt verka i några minuter(läs baksidan) använda en diskborste medans den verkar(använd handskar) spola av med mkt vatten så att det inte finns kvar några restere av rengörningen. Sen vips har du en mkt ren fälg och ja de påstår att skiten inte sätter sig så fort om man växar fälgen.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Avfettning och fälgrengöring, först avfettning, låt verka 5min, högtrycksspruta, sen på med fälgrengöring och diskborste, skölj noga och vaxa sedan.
Tips! Gör detta innan du vinterförvarar dem så slipper du få dem förstörda nästa säsong.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
För då blir de som de vart på mina klarlacken började försvinna och en massa skit kom under, så det var bara och lacka om dom gick inte göra så mycket åt de hela..Dock var det inte jag som hade behandlat dom så. Men nu är dom fina =))

Mvh Teres =)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Länk

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.