|
|
|
|---|---|
|
Jag har under några månaders tid varit ägare av en 525i -91. Bilen är helt underbar att köra och utan tvekan den bästa bil jag ägt än idag. Men eftersom jag är student så tillåter inte ekonomin att jag behåller bilen så det är bara att bita i det sura äpplet och se sig om efter en annan bmw. Jag har funderat lite på att gå ner till en E30 eller E28 men kan inte så om dessa bilar. Vill ha en bil som är lite billigare i drift men samtidigt inte för tråkig. vilken är att föredra E30 eller E28? vilka motorer är bra (problem friare än andra) och vilka ska man se upp med? Tack på förhand. Mugge | |
|
hej.. jag skulle då mycke hällre köpa en e30 än en e28.. har en 320 å den är då grymt kul att köra, enligt min mening..men smaken är som baken =).. |
|
|
Frågan är om ägandekostnaderna skiljer sig mer än marginellt mellan din vagn och en E30? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Vilken post i ägarkostnaderna är det som gör att du inte har råd att ha kvar bilen? Tror precis som Kristian att det inte skiljer sig så mycket i ägarkostnader, möjligen i kapitalbindning (inköpspriset) men den är ju redan gjord på din bil... Kan nog vara läge att göra en kalkyl som belyser de olika delarna i ägarkostnaderna! Mvh |
|
| som dom nämner ovan kommer de nog inte bli så mkt billigare att ha en tex 325:a i månaden i jämfört med din 525 men i försej får du ju ett antal tusenlappar i mellan du kan lägga på kostnader...men om du ska åka/billig att äga så är ju en 318/518 billig att äga,men inte så kul å köra kanske..... | |
|
318is 16V E30! ...BMWLundqvist.... |
|
|