AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.758

Verkstadsförening Göteborg

Sida 2 av 2
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hallå pöjkar och flickor!
Hur går det med lokalhyrning osv? Blir det något av detta över huvud taget?
Jag är beredd att betala några hundra i mån nu, då jag skaffat jobb!

Tyvärr verkar ju inte intresset jättestort, men hoppas att det blir något av!!

Beamerman
Z3M Coupe-99 Svart
Det planeras och tyvärr tar det lite tid...då man jobbar osv.

Men vi kollar på lokal, och ska ringa på en imorrn som tydligen vart en gammal rekondlokal.

Viktigt att det finns oljeavskiljarsystem för att få tvätta och meka.
Annars stänger dem ner oss.

Fler idéer? Tacksam för input.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Okej, så det är något på gång då, skoj!
Maila mig eller skriv i denna tråden när man får börja betala!

Det skulle vara kul/bra med någon form av lyft, men det kanske är lite väl mycket begärt och svårt att få tag i?

Mölndalskråka innehåller redan en del föreningar där bör finnas bra lokaler...
Industriområden överlag är bra..
Lyckholm gamla bryggerier
Almedal
Krokslätt gamla fabriker
Åvägen Mölndal
Åbro industriområde
BMW klubben Väst kanske vet nå't
Tyvärr har jag ett växande företag hus o två grabbar som tar tid när vanligt folk är vakna så jag har inte tid med letandet.
Men jag är med!
Vi bör nog starta en förening först sedan kolla kostnader o hur många vi får med, för att kunna sätta medlemspris..
Sedan måste man nog fundera på om det skall ingå bilplats i det priset eller om det skall kosta extra.
Om det skall kosta 100 o uppåt i månaden så krävs det lite administartion o för att det inte skall bli för jobbigt så bör man lägga allt på årsbasis att dras via autogiro.
Om vi kan se till att det finns en ungdomssektion så får vi statliga bidrag....
Kan man få det ändå tro...

Om någon vill dra igång på allvar så hjälper jag gärna till med goda råd om ni behöver det.
(bror duktig)

Med ny vattenpump mm... :-)
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Jag är på, förutsatt att alla märken får tillträde.. :)

-- fjalar
Bra idé!
Jag har 45 min väg till Gbg, men är intresserad. Kan bidra med en vinkelslip till vertygsskåpet :)
Låter bra med att kalla till ett möte!
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
bra idé. Ett tips är att alla medlemmar betalar en engångsavgift till föreningen. Ungefär som golfklubbarna gör med sina medlemsaktier.
ormen
Mycket fin idé... hänger klart på... har även planer på bygge av Långlopp bil i en E30 M3 kaross om nån vill va med.... har lite kontakter i race världen... kan kanske fixa eller låna Set-Up bord, div spec-instrumment, verktyg om det behövs.... jäklig bra idé.. kör på... o hör av er i fall hjälp behövs med ev. lokalinredning mm.

Länk
Da
176
DannyDallas
635CSi -86
535iA -92
520i Touring -92
Jag är helt klar på om det blir något av detta...har letat garage i 5mån...men ska man hyra nått på egen hand blir man ju ruinerad!
Vore bättre med lite större loka där man även kan vinterförvara vissa bilar...mot en extra avgift.
Jag kan kanske bidra med en kompressor på ca650liter/min och en 180amp mig-svets...kanske...
Jag är beredd att betala 3-400 per mån

Mvh Daniel
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Ohhh, älskar denna idé!! Skulle inte vi 08:or kunna tänka i liknande banor? Är trött på att lägga ned en förmögenhet på OK:s GDS-hallar varje månad....

Mvh
/Pewe
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Ju fler medlemmar,destå större lokal behövs,lyftar o.s.v. Bra ide,svårt genomfört.Parkering,stort!Alla kan inte vara där samtidigt,måste beställa tid.Vem skall organisera dessa grejjer?Någon måste stå för lokalen.Det är några tankar bara,Jag vill vara med oxå!!!!!!!
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Vad hände????
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Lite lustigt när man läser i denna gamla tråd så för man uppfattningen om ett mycket stort engagemang, men till min förvåning slutar den med ett inlägg som:
"Vad hände???? "

...ja, så var hände egentligen?
Blev det något av detta?

:-)

/Hammar
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Finns nästan inga som hyra ut lokaler som mekverkstäder, eller så är de svindyra.
Lars
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jag vill vara med har 45 min till Göteborg, men är med. Jag har en massa verktyg men ingen kunskap i att använda dem. Mejla mig när det är dags, skicka avgiften!

Mvh
Kristian
To
76
Tomten
E46 328i -99 Estoril
Man kanske kan testa att hyra en lokal vid något tillfälle och köra en mekarkväll eller likande. Då märker man väl om "efterfrågan" är stor.

///Tomten
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Jag tycker att Beamerman som tog upp den här diskussionen,
borde höra av sig.Jag vet inte hur har han tänk det hela,när han har startat,den intressanta ämnet.Det är klart alla vill vara med men någon,bör ta iniciativet.Eller hur???

MVH.MICKI Länk
ew
189
ewert84
320ik 88
har är en mycket bra sida med lediga lokaler lokalnytt.nu
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.