AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
451

lågnivå stereonavigator

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Någon som vet hur man får ut lågnivå på Bmw´s stereonavigator? Navin sitter i en E46a -99.

Tacksam för all hjälp!

///Tobbe
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Ingen som har nått tips???

snälla!!!

///Tobbe
Har för mig att de däringa avanserade systemen har någonslags data länk via koax kabel istället för det normala analoga. Därför ska man inte köpa sådana system om man planerar att bygga till med fler slutsteg eller så. Har jag rätt.

Generellt tips är hur som helst att skruva upp apparaten, identifiera slutstegslegobiten, leta upp ett datablad på den, koppla in din lågnivåkabel genom att löda in den på rätt stift.

Man kan också skicka den till DLS i tyskland som gör sådana arbeten för ett par tusen.

Man kan också gå på högnivån, men då rekomenderar jag bara ett högtalar byte isåfall + aktiv subbas.

Mulle
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Mulle, tack för din hjälp!

Har läst nånstans om kablage för telefonmute, kan man använda detta på nått sätt och få ut signal utan att klippa i orginal kablage?!??!

///Tobbe
nej. Det är bara en ingång som man kan döda ljudet i stereon med om man ringer. dras till jord eller så.

Har för mig att jag sett i något topic här att telefonen delar högtalare med stereon genom att dom är utrustade med dubbla talspolar. Ingen analog signal till eller ifrån stereon hör alltså

Mulle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.