|
|
|
|---|---|
|
Ska spara till nästa sommar, sen ska det köpas. Är sugen på en Vette med LT1 motorn, har lite erfarenhet av de, kan nån övertala mig till M5-ans fördel, prestandamessigt. M5-an har högre toppfart, men axet då, upp till 200,230? Nån kunnig? | |
|
M5:an har inte högre toppfart med sin spärr på 250 km/t, Corvetten gör ca 265-270 km/t ! Skulle gissa att bilarna axar ungefär lika fort, med en liten fördel till M5:an om Vetten har automat! Men köper du en LT1 med manuell 6 växlad låda så vinner nog Vetten... Köp sedan en Paxton kompressor till Vetten och du har ca 450-500 tillförlitliga HK att busa med :-) Beror lite vad du ska ha bilen till ? |
|
|
Ska nog ha den som en andrabil, entusiastbil. Vetten ser ju klart grymmare o sportigare ut, låter fint att den är minst lika snabb som M5-an o att det finns trimgrejer så man aldrig tröttnar. Tack för hjälpen...... |
|
snakeplisken |
Gå in på denna sida så kan du få proffs hjälp på allt om corvette. Länk |
| Förståss ska man hata alla amerikanska bilar, men som entusiast bil, kanske en korvette blir lämpligare... | |
| OOps när började vi skriva Corvette med K? Fy på mig! | |
Andreas-LKPG |
Jag har ägt en Corvette LT1 -92 med den 6 växlade ZF-lådan och i jämförelse med en M5 så är det ju en helt klart roligare bil, men inte lika komfortabel som M5:an. Se till att köpa en bil med 6vxl manuell låda och selective ride control dvs det elektroniskt styrda stötdämparsystemet. Den manuella gör 0-100 på 5.2s och toppar ca 270 km/h. |
|
Hur var kvalitèn på din Vette? Var du nöjd,fick du skruva mycket själv? Jag bryr mig inte så mycket om komforten, den ska va original o snabb. Vet du nåt om ZR 1-orna (LT5), är det nåt o ha? Tack för hjälpen! |
|
Andreas-LKPG |
Kvaliteten var bra, förutom lite plastbåtslukt.. (-; Corvetten är lättmekad och reservdelarna är förbluffande billiga... prestandamässigt så är en LT1 med fastpack och headers likvärdig med en ZR1. ZR1:an bör du undvika pga att dom brukar ha stora problem med hållbarheten i topparna som för övrigt tillverkades av Lotus. Reservdelarna till en ZR1 motor är dessutom väldigt kostsamma. Det enda som strulade på min bil var en av servomotorerna till selective ride:n och slavcylindrn till kopplingen. Ett annat känt problem är krånglande fördelare, den sitter väldigt utsatt i framkant på motorn och när den tar in fukt så börjar problemen.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.