AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
749

lastbils intercooler...?

ae
49
aero..
9000 aero
Är det någon här som har använt eller vill använda lastbils intercooler? funderar på att köpa ett cellpaket från en lastbils intercooler och sätta dit nya gavlar på den. tips om dom är bra och vad man kan betala för en sån önskas... tack på förhand..
cdabox
9000 aero ? borde du inte fråga på saabturbo.com ? =) men välkommen hit
sc
637
schumi
e30 318is -90
halloj aero..

skaaaaaaaaaaapligt kul det var i söndags då :)

det MÅSTE vi göra om igen.

du har sett hela filmen väl? jag var ju svinnärma att sätta bmw'n i diket. jag hade lätt kunnat rulla den ifall jag hamnat lite längre ner.
ae
49
aero..
9000 aero
helt underbart!!!!!!!!! jag sover väldigt gott på filmen....
funderade du inte på att sätta lite fart på din... då behöver ju du en rejäl intercooler,eller?? ska nog in med en i min :)
måste köpa en gammal goding igen (3-serie)....
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag ska bygga turbo på någon bmw så fort jag får ihop lite pengar. jag vet bara inte om jag ska bygga på min is eller om jag skall köpa en billig 325'a och bygga på. då behöver man hur som helst en intercooler. har du någon pågång eller?

ae
49
aero..
9000 aero
japp, köpte en igår.. kan fixa fler om någon vill ha. självklart en 325.. :) det är nog lika jobbigt på en 318 som på en 325 tror jag.
kanske lite mer plats i 318 eller?
sc
637
schumi
e30 318is -90
köpte du en lastbilsintercooler eller en "vanlig" intercooler? jag är absolut intresserad av en intercooler. jag och en kille på mitt jobb ska börja bygga turbo på en bmw 2500cs och vi kommer att behöva en intercooler till den.

kan du dela en lastbilsintercooler själv och svetsa gavlar och sånt, eller är det någon annan som hjälper dig?

jag tror att det finns rätt mycket mer plats under huven på 318is än på 325. sen verkar det funka bra att bygga turbo på 318is. men jag är sugen på 325 just för att det är lättare att få mer pulver. helst skulle jag bygga turbo på en M535i. det vore underbart. då kan man spinna sönder hela byn sen :)

jag kommer nog hem och gasar på söndag igen. ska du ut och bränna nått då? får du låna hojen igen tror du?

jag är så jävla sugen på att sälja min 250 och köpa en 500 cross.
man lär kunna leka jordfräs rätt bra med en sån. lär låta rätt ok också :)
ae
49
aero..
9000 aero
jag köpte en lastbils intercooler :) om det är fler här på bmw forumet som behöver så löser det sig. jag är lite dålig på att svetsa i aluminium så det får jag lämna till någon som kan kapa ner den till rätt storlek och svetsa den.
Is
1
Ispung
325i -87
Hej!

aero jag är intresserad av att köpa en intercooler till min 325 e30.
Vad kostar en intercooler?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.