|
|
|
|---|---|
|
Går det bra att polera och vaxa en yta som är lackad för ca 2veckor sen, har nämligen lackat om min bakre kofångare, undrar om man kan polera o vaxa den eller bör det undvikas ett tag framöver??? MVH// Donnie | |
|
Lackfirman sa att jag skulle vänta 14dagar med vax osv på backspegelkåpan efter lack av den,detta var i somras så det kanske behövs lite längre härdningstid nu när det är kallt. Henrik |
|
|
Hej. 2 veckor är ok..... men varför måste du polera?, ytan kan ju aldrig (oftast) bli bättre än när den är nylackad. Vaxa den, det räcker, bör inte slita i onödan på fräsch lack. Mvh Skalman |
|
| Råder tydligen lite dealde meningar om detta, men jag vet av erfarenhet att vissa billackerare polerar lacken innan kunden hämtar bilen. Alltså det som är nylackat! | |
|
Hej igen Ytan GÅR att polera redan när bilen lämnar lackboxen dvs dammtorr, Detta göres oftast om bilen har defekter i lacken som tex sprutdamm, rinningar, eller andra föroreningar. Detta är dock inget för den normale fixaren att göra. I dag så har recond tekniken kommit så långt att man sällan eller aldrig behöver lacka om bilar om defekter upptäcks, detta är både bra och dåligt........ Bra i den bemärkelsen att det är arbetsbesparande för lackeraren... Dåligt för att lackerings hantverket kommer att få en lägre kvalitet i slutändan. Dvs man gör ett halvdant jobb för det går ju ändå att polera sedan. Svensson bör och skall inte röra lacken förrän efter 2 veckor och då skall normalt endats vax läggas på. Mvh Skalman (rec o lack) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.