AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.425

Demontera baksäte

Hej undrar hur man kommer åt batteriet på min 750 iAL ? Har elsoffa bak vilken sida sitter batteriet på ? måste man byta de lilla batteriet i bakskuffen oxå ? har sökt lite på forumet men ej hittat nåt konkret svar tack o hej !!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Batteriet sitter under den högra delen av soffan. Kör fram det högra baksätet lite grand så kommer du åt ett litet metallbleck som man drar upp, sedan är det bara att rycka upp soffan. För att få ur den krävs dock att man släpper bältes infästningen, och kom också ihåg att lossa kablarna till elstolen som sitter under dynan innan du lyfter ut den. Jag tror inte att man behöver byta batteriet i skuffen, jag tror bara att det är ett sorts hjälp batteri som inte belastas så mycket, men jag är inte säker.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
svardska
lilla batteriet är till bensinvärmaren.
Har jag bensinvärmare ???? hur vet man de ? Var sitter blecket ? ständigt dessa frågor från en novis ! tack på förhand!
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Bläcket sitter i framkant i mitten av höger sittdyna om du bockar dig ner med en lampa så bör du se det, var nogran med att täckbiten över pluspolen är korekt dit satt så du slipper "spännande" överraskningar i form av kortis =\
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Just ja, på dom bilarna jag sett bensinvärmare på så har det setat ett styrdon vid batteriet som det står eberspracher (eller hur det nu stavas) på...

// Henke Bleifuss
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Webasto va de visst =)

// Henke Bleifuss
Lillbjörken
Ni som har batteri i skuffen

Var sitter de??
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Vid höger bakskärm . Brukar sitta ett prylfack där annars har jag för mig.

Mvh. Patric

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.