|
|
|
|---|---|
-RW- |
Jag lämnade 535;an för byte av koppling och lameller. Jag blev hänvisad till en verksatd i karlstad av några och det sades att de var billiga dessutom (utan moms), om ni förstår vad jag menar. Jag fick pris förslag 1500 för jobbet dessutom så fick jag själv köpa delar. visst tyckte jag. Lämnar in bilen, efter två timmar är bilen klar, personen ringer, jag åker och hämtar bilen. jag kände direkt att något inte stod rätt till med bilen. Det luktade fortfarande bränd, men kopplingen fungerade bättre dock inte som om den vore ny. Ringer upp och berättar det för honom, han säger att jag ska vänta och köra bilen i två dagar om inte lukten försvann så skulle jag ta bilen till verkstaden igen. vilket jag inte gick med på. Åkte dit och krävde att få se på grejorna han bytt. Då ger han mig en lamell som inte ens är till BMW. Jag tar den med mig hem, kollar någran i bilen (kring växelspaken) under bilen i motorn, jag ser inte det minsta märke att nån har mekat i min bil. Om man byter koppling i en bil borde det vara spår efter olja, hand avtryck, m.m. överallt, men inte det minsta. Ringer upp killen, men han svarar inte, istället svarar hans partner och säger att han inte går och nås för tillfället. jag berättar vem jag är och han ska ringer upp mig. Efter ett tag ringer han och jag berättar vad jag har upptäckt. Jag säger att jag kommer till honom imorgon, och han ska visa mig att han har bytt kopplingen och det ny koppling i bilen. Jag föreslår, Om han verkligen har utfört arbetet så är jag villig och betala honom ytterligare 1000:- men om inte så fallet, (då hotade jag med YXAN). Han säger då, jag frågade en kille som jobbar åt mig om han har gjort arbetet och han svarade ja, då tog jag för givet att han hade gjort, men kom hit så ska du få din nya koppling/lamell plus dina pengar jag ber om ursäkt. Det konstiga i det är att han sade till mig att han hade gjort jobbet själv. När jag väl skulle hämta mina prylar och pengar så ringer han till mig och säger att han lämnar grejorna i en påse och pengarna i ett kuvert utanför sin verkstad (gömställe). Om jag åkte dit och inte hittade mina påsen och pengarna så skulle jag höra av mig. Jag åkte dit grejorna fanns där som han beskrev. (Tur för honom). Jag varnar alla i Karlstad, var uppmärksam med att lämna era bilar hos dessa verkstäder. jag tänker bara hur många han har blåst, folk som inte vet det minsta om sina bilar. |
| Å namnet på verkstan är???? | |
|
Ett gott råd: Lägg inte ut verkstadens namn här i forumet. Ta den diskussionen via Mail! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
-RW- |
Raggarn// Är du från Karlstad? isf, kan du maila mig så får du namnet. |
|
Ärligt talat: svartjobb utan kvitto och moms samt rekommenderad på lösa grunder.......vad förväntar du dig? Mvh |
|
-RW- |
Johan B// Han gör inte bara svartjobb. Men jag fick mina grejer tillbaks, synd för de som inte upptäcker fusket. Svartverkstäder borde också veta att de inte kan fuska med alla. Det trodde jag att alla dessa svartjobbare visste!!! |
| ok.Ja det kanske inte är nödvändigt. Mailen hemma funkar inte! Ska prova på jobbet imorgon. | |
| Jag bor i Karlstad, maila mig gjärna namnet på "firman". | |
|
Vill någon av er vidarebefordra det till mig också vore det bra, vill inte gå på en nit.. //Sniffer _______________________ Svenskt E34 M5 register under uppbyggnad |
|
|
jag med! Vet ni förresten vilka som kan kolla fel på bilen (diagnos eller vad det heter) här i stan? |
|
Heuer |
Sens moral: Snålheten bedrar visheten. Eller: Kvalitet lönar sig alltid. Det vet de allra flesta ägare till en BMW. |
Marcus N |
Tjena! Lämnade min 328 på en verkstad i k-stad men blev helt blåst, bor 70mil bort och såklart upptäckte jag det när jag kom hem... Man ska inte ta förgivet att saker blir fixade bara för att man vänder sig till en som kallar dig för expert på området! Schysst om ni mailar namnet på firman som ni haft problem med. Intressant att se om det är samma kille! MvH/ Macke Macke |
-RW- |
Samtliga... Kolla era mail;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.