AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
459

E34 Originallarm, självutlösande el. ska jag hämta bössan?

Bo
369
Booya
530iA Touring -94
...var precis nere vid bilen och stängde av larmet. Såg inga skador på bilen. Inga brytmärken och inga "påkörningsmärken". Jag provade för ett par dagar sedan att försöka lösa ut larmet (ruskade om bilen, knackade på rutor och röck i handtag osv) men nej, det var tvärtyst.

så nu undrar jag om originallarmen har en tendens att lösa ut av sig själva eller om jag bör sitta nattvakt vid bilen?
Har samma problem går på av sig stjälv??
Vet ej varför?

4cyl är bara halva motorer
Hade samma problem med min. Det visade sig vara någon av kontakterna till bakdörrarna som strulade. Prova att spruta i lite elektronik spray i samtliga kontakter och se om det hjälper. Funkade för mej iallafall.
/Lidberg
ma
57
maskinisten
530iAT -01
Hade samma problem ett tag på min.
Kom fram till att det var dörrkontakten som "glappade". Pinnen i dörrstolpen, den som dörrens låsgaffel går i ingrepp runt var sliten. Det sitter en plasthylsa på den som det blivit ett spår i. Dörrkontakten sitter innanför denna pinne, liten svart pigg som sticker ut. Denna pigg trycktes inte in ordentligt, och bilen larmade lite när som helst. Förträdesvis på natten, till grannarnas stora glädje!
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
okidok! Då går jag loss med kontaktsprejen!

tack!
på min var det kontakten till larmet vid huven som hade glidit undan... så den trodde helt enkelt huven var öppen för mig...

Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.