|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att trimma min e34 525:a. har för nuvarande original motor på 170 Hk.. vill ha ungefär 200-220 hästar och lite råare ljud.. Någon som har något förslag på lämpliga metoder? Funderade på ett chip. det ger ju dock inte mer än 15 hk. samt något sportavgassystem, enligt Simons ger ju det cirkus 5 hk. Är inte så insatt i det här ämnet så jag skulle uppskatta bra och utförliga svar.. Vill inte ha några fantasitrimningsfasoner som kostar multum och ger hundratals fler hästkrafter.. Tack på förhand ___________________________________ www.champagnemedia.se ___________________________________ Per Silvén, Marknadschef Champagne Digital Media per@champagnemedia.se | |
|
Hej, detta är en sak som diskuterats tusen och åter tusen gånger. Och med chippningen kommer det nog inte 15hk, utan 5 kanske e närmare verkligheten.. firmorna vill få det att låta lite bättre än vad det egentligen är. Om du använder dig av sök funktionen högst uppe på sidan så hittar du nog en massa information om just den här motorn... Lycka till! ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
cdabox |
om du chippar, skaffar ett open air och byter till ett remus eller ferrita system, supersprint funkar oxo, men inte IKEA simons. Då kan du nog få en 20-25 hästar minst där. Bara se vad hamann säger att deras stora motorpaket ska ge på min lilla symaskin. 105 orginal och med det paketet ska man få 158 tror jag det var..... |
|
cdabox: för att nå 20 -25 hästar MAX så behövs det nog allt detta samt säkerligen en vassare kam oxo... samt att man antagligen ligger närmare 15 hästar extra då.... ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
cdabox |
ja det kan verka så kanske...men då har antingen du fel eller så ljuger Hamann..... |
|
Om hamann lovar en effektökning på +50hk i en 316i så ingår det antagligen en modifiering av toppen, en riktig mappning för just denna motor, kanske en komphöjning.. m.m.... inge billigt att få 50 hk till i en sugmotor iaf... ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
Direkt ifrån hamanns hemsida... * HAMANN High Capacity Engine HM21 for 316i und 318i. 140 hp / 103 kW. Engine conversion contains: o Crankshaft o Sports Pistons o Special Rods o Sports Camshafts o Sports Air-Filter o Sports-Silencer dvs, antagligen inte så billigt. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.