AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.350

code ooooo=orolig?

jo
26
jonassundvall
525iTouring -95
jag får upp code 00000 när jag testar ccn,har jag anl att tro att ngn mixtrat med antal mil??Svar beaktas till sömnlös.
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
sök på code AND 00000 så får du svar...
Ch
33
Chano
325ci stcc -04
Jag får oxå Code 0000 !?..Blir ju lite orolig över ett eventuellt mätarfiffel !.Verkar inte vara det lättaste att reda ut vad Code 0000 innebär !?...
jo
26
jonassundvall
525iTouring -95
Tackar,har läst så ögonen går i kors ,kommer fram till att
det nog inte e nåra problem(baseras på önsketänkande),men va f-n ,bilen är i utsökt skick har enl mätarn gått 14300 ,och hade nån mixtrat hade jag nog märkt det milmässsigt då man knappast tjänar nåt på att backa mätarn ca 5000 ,,men i slutändan,,,,,vem vet.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
kan meddela att jag även får 0000.
Köpte bilen av första ägaren. Den är fullservad och har kollat så att serviceboken stämmer med bmw.
Och han sålde den för att han hade köpt en 740.
Och mannen var 40 år ngt typ välbärgad.
Jag förstår ej hur min bil skulle vara skruvad.

Isåfall skulle han servat den hos bmw. Sen kört med den. Sen servat den hos en annan firma. Sen ställt tillbaka mätaren. Och sen kört och sen servat den hos bmw igen. Och hållt på så.
Eftersom det e 1-2 år mellan servicarna.
Verkar ej troligt att en sådan människa skulle hållt på så.
Bara för att få en servicebok som stämmer.
Lättare att bara köra då och sen ställa tillbaka och sälja bilen lite billigare utan sericebok.
Paap Reeder
Hej!
Code 00000 har inget med mätarställningen att göra.
Siffrorna anger hexadecimaltal som skall översättas enligt en tabell som inte BMW ger ifrån sig / vet nått om?
MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.