AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.737

e30 vill inte gå igång efter topplock byte

Sida 1 av 2
Jag bytte topplock på min 325 E30-89 och får inte igång bilen. Den vill gå igång men gör inte de. Jag har kollat bränsle m.m och de verkar vara okej. Har någon haft något liknande problem innan???

Vad kan de vara för fel på den?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Kan du ha fått kammen i fel läge kanske?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
ja jag har haft samma problem mwen inte på en bmw och jag bytte det mesta och sedan ringde jag till en reparatör och han frågade om jag hade bytt stiften bytte dom sedan hoppade den i gång så fint
De e möjligt...ska göra de...tack!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Kolla att kammen står rätt.....hade samma problem en gång...och jag mitt jäkla dum huvud hade fått kammen ett snäpp fel, iofs så gick hon igång men med stora bekymmer.
Så mitt tips är att du går baklänges och kollar alla inställningar...dvs allt som du har haft av står rätt
De har vi gjort och kamremmen står faktiskt rätt. Motorn snurrar, men den vill inte gå igång. Kanske tändstift efter allt.
Da
9
Davil
325 E-36
låter för mig helt otroligt att alla tändstift skulle gå sönder efter att ha bytt topp?!Men det är ju lätt att kolla upp!dra ur ett stift å sätt mot jord,sen startar du å ser om det e gnista.om inte koppla in ett annat stift du vet ska funka.
Nej dom e hela, men dom kanske inte fungerar som dom ska. Grabbar jag är ingen höjdare på makanik. Kan någon säga mig vad de kan vara. Olika fel de kan var som jag kan kolla upp imorgon .

Tack!!!
svintoleffe
Kolla om du får bränsle fram till stiften.
snurrar motorn fint på iannat fall inget rykcningar eller sånt, som kan tyda på bakslag.
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Kolla så att rotorn står på rätt läge...
Min var oxå så i helgen...
Hostade lite men kunde inte starta, rotorn hade kommit ett kvarts varv fel efter ett kamremsbyte...

//Peter
Hur kollar man att rotorn står rätt? Var ska den stå?

SVINTOLEFFE: De kommer bränsle så de räcker och blir över till stiften.
Motorn snurrar som "en dröm" inga missljud eller så. Men den vill inte gå igång.
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Kolla så att första cylindern är i ÖD det ska finnas nåt spår på remskivan på vevaxeln... Sen kollar du så att rotorn står mot märket på fördelarhuset. Gör den inte det så lossar man skruven som hållrt fast fördelaren och lyfter den uppåt, kan sitta som fan, och den vrider man på den och sätter tillbaka den i "rätt" läge...
Vet inte om det är samma på din som det är på min men det kan nog inte skilja så mkt... Vevaxel remskivan skiljer lite men resten är nog samma...

//Peter
Okej... Tack.
startad än?

Nej!!!
Har du rätt soppatryck? Fått tändkablarna i rätt ordning?

soppatryck vet jag inte. Jag ska kolla de idag. Kan de bero på de?
Hur gör man om de inte e rätt?
Te
4
Team Brutal
320i -89 med supersportdäpare ala´ raggarstuk.

Vill inte verka tjatig men,Det låter som om kammen inte står som den ska!Vet en polares bil som haft det här problemet!Motorn gick runt hur fint som helst men den ville inte starta,Han kollade allt innan han till slut kom fram till att kammen satt ngt fel!

stefan
Me
3
Mera Gas
525i -94
Kolla tändföljden noga. Kanske låter självklart, men jag har själv slarvat och slet mitt hår innan jag kom på det.

DEN FUNGERAR GRABBAR=)... De va bränslet. Fel slang och nån kabel som hade hoppat av. Den fungerar bra nu, men har lite problem med allt skit som har satt sig i kylsystemet. Massa vit klet ( vatten och olja ). Hur får jag bäst och snabbast bort de? Hur många liter tar 325 E30 - 89? E de vanligt att om knackar "lite" eller har jag fel eller för lite olja?

Tack för alla tipsen killar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.