|
|
|
|---|---|
| Finns det några större problem med dem? | |
Ralph |
Nej, förutom att du behöver en bensinmack på ett släp bakom dig. |
|
skitsnack drar inget mer än volvo med automatlåda kan köra min på 0.9 vid 90-100 120-1301.1-1.2 |
|
|
Jag undrar över en sak..... varför får man en 750 årsm. 89 för 55000kr?????? I finland får du punga ut minst 20000€ om det skulle finnas några att köpa. Kyllä Sen V8 Pitää olla! |
|
|
Förlåt 28000kr Kyllä Sen V8 Pitää olla! |
|
|
Gå in på www.autotalli.com -Haku (andra till vänster där det finns bla etusivu,vahti bla) Bmw 730 (tryk på listaa autot röda saken) sen står där 730 årsm 89 2860mil PRIS 10600€ =100000kr i sverige motsvarande 45000kr ??????? Var är felet? 4cyl är bara halva motorer |
|
|
Tänk på att bilen är 13år pluss en liten kundkrets där av priset |
|
| Ralph, V-tolvan drar ungefär som din 735:a när du har dubbdäck på. (Ha! såg vi bilägares långtids test av Volvo XC90 2,5t som hade ett snitt på 14.4l/100km. -Det är ju i sammanhanget billigt att åka V12:a ;-) | |
|
En kompis köpte för inte länge sedan en 91:a Volvo 765. Han förbrukar 1.2 på långkörning och minst 1.5 i staden. I jämförelse med honom har jag jo då 6 cylindrar och 100 hästar gratis. |
|
|
Handlar inte suomalainens tråd på forumet om varför det skiljer så mycket i pris mellan Sverige och Finland och om V12an? Det här med 750 modellens bensintörst har vi hört till leda. Kör min på långkörning med vinterdäck och bra tempo på 0,8 - 0,9l/mil. Åter till Finland. Här i Sverige är ju prisbilden helt sjuk. Äger själv en -88 som rullat 22 000 mil med full dokumentation. Skulle aldrig släppa den under 45 000SEK, men frågan är om jag skulle få det. Då behåller jag hellre denna härliga bil med en motor som håller i evigheter om man bara pysslar om den lite. Men det är klart att om någon ringer från Finland och bjuder 20000€ kan man ju tänka sig en affär. Jag bor rätt så nära gränsen. Är det stora avgifter för att ta in en bil från Sverige? A A |
|
|
dan banan Skatterna har sänkts men det har inte synts på priserna. Gå in på autotalli.fi då ser du hur det ligger till. A A Har du haft några större (dyrare) fel på bilen? Menar då elfel och dyl? 4cyl är bara halva motorer |
|
|
A A Vem som helst i finland skulle köpa din bil för ca 5000€. Men sen kommer skatten huuuuuhuu säkert lika mycket minus ålder osv så det blir väl typ 2500€ till. kanske??? Skatten år S**t hög fortvarande här!! speciellt med importbilar. Skulle jag ha tillräcklig med pengar så skulle jag köpa en 750i 88-93 och ta hit den. Föresten ett exempel sålde min Opel corsa ärsm 84 nyb osv för 850€ typ 7800kr. Vad får man för en gammal corsa 1,2 i Sverige?? Två bullar och kaffe?? 4cyl är bara halva motorer |
|
|
Några större problem med bilen har jag inte haft. När det var riktigt kallt (-30) och bilen stått ute, så tog det en stund innan displayen för km tändes, men det kan man leva med. Inga problem med kallstarter. De elfel jag haft har berott på några kallödningar i ett par reläer (bakljus och halvljus). Det man slås av är att allt är så gediget och genomtänkt konstruerat. Är man bara lite elkunnig så går det lätt att byta komponenter eller att reparera. Reservdelarna är också förvånansvärt billiga. Jag bytte kylare på min bil i höstas. Pris för en ny, 1 750 SEK. Bytte även till nya bromsskivor fram och bak+ nya belägg. Prisexempel totalt för båda sidor fram med belägg 1 025 SEK. Har sett en hel del bilar på olika skrotar där det finns kontrollboxar, hela motorer och annat till bra priser. Det som kostar om du har en 750 är arbetet. Du bör kunna skruva själv och med en bra manual är det inga problem. Om du däremot måste lämna till verkstad för minsta fel tömmer du nog bankkontot ganska snabbt. Alla borde någon gång i livet äga en V12:a! A A |
|
|
Angående 750i:ns förbrukning, följande siffror har jag: Minimal: 10.8 liter/100km Maximal: 19.7 liter/100 km Genomsnitt 13.4 liter/100 km Max förbrukningen innebar nästan bara stadskörning, och då rasar tankmätarens nål snabbt vill jag lova! Minimal förbrukningen fick jag på snäll landsvägskörning med farthållare inställd på laglig hastighet. Mitt genomsnitt innebär normal, blandad körning, dock mer landsväg än stadskörning. Annars är 750i verkligen en suverän bil att åka långt och fort i, men tyvärr tycker jag att förbrukning är i högsta laget även när man håller höga marschhastigheter, 15 liter/100 km i 180 km/h jämn fart är lite väl mycket tycker jag. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Suomalainen! Kollade på autotalli.fi. Där fanns ingen 750, men däremot både 730 och 735 till hiskeliga priser. Har du tips på några andra finska bilsajter? Blev lite nyfiken på det här med importavgifter till Finland. Ska det inte vara ganska fritt nu när båda länderna är med i EU? Är det någon som har exakta uppgifter? A A A A |
|
| A A: kolla te.x www.palsta.fi och Länk men där finns inga priser om du inte beställer Läs ??nånting... med mobiilen.Det finns ju Länk men här kan du hitta all modeller osv Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.