|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har köpt en treekrad skinnratt med airbag till min e36 coupé. Ger mig ut på garageuppfarten efter lite läsande om ämnet rattbyte med airbag inblandad, övertygad om att det ska ju inte vara några problem att meka själv... kopplar ur batteriet, lossar airbagen på den gamla ratten, skruvar sedan loss ratten. Sen ser jag till min förvåning att det sitter ett bakstycke på min gamla ratt (i svart plast, mellan ratt och rattstag). I detta svarta bakstycke är bla airbagkabeln gjuten. Bakstycket är inte fäst på samma sätt på mina båda rattar, trots att båda är bmw originalrattar. Och det finns inget sådant bakstycke till den nyare treekrade ratten. VAD GÖRA? | |
|
Nu jäklar har jag blivit klokare. skulle kunna skriva doktorsavhandling i ämnet rattkonstruktion på e36an. De bytte nämligen system totalt på 95 års modell, och kom med ett helt nytt rattprogram. Min fråga är följande: Nån som byggt in en ratt från 95 eller yngre i en bil från 94 eller äldre och kan dela med sig lite av sina erfarenheter? Jag har insett att det kommer bli en del kabelskarvande. |
|
|
Hur gick detta för dig??? Intressant om du fick ihop det. Nicke |
|
|
Tycker oxå det skulle vara kul o veta.. Men det e lite VM i trådfiskning över det här :P " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " |
|
|
Grabbar, ni har mail. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.