|
|
|
|---|---|
| Hallå alla BMWfantaster! jag har en liten fråga till någon som vet! det är så här att jag har beställt tid för sänkning till min e36a cab. en 40/40 sänkning, och jag blev lite konfundersam nu när jag läst alla "forum" ang.sänkning... han som utför jobbet sa att de gjorde inget att ha kvar original dämparna om man bara sänkte 40/40... hur blir det egentligen??? kommer de se förjävligt ut,eller blir prestandan åt skogen, förövrigt så kom det att kosta 4500kr dyrt/billigt? Uppskattar alla svar...! | |
|
40/40 låter lite oproportionerligt, de flesta som sänker brukar sänka ca 100-150% mer fram (tex 30/15, 40/15, 50/20 m.m.) Av det jag har sett har dessa sänkningar blivit väldigt bra, då e36 i original har avsevärt större mellanrum mellan skärm och däck fram än bak. Detta om du inte har M-sportchassi. Ang. dina gamla stötdämpare är det att rekommendera att byta dessa. Ska du bara sänka 20/15 eller 30/15 kanske man kan diskutera om de gamla stötdämparna kommer hålla, men en 40/40 sänkning kräver, enligt mig i alla fall, stötdämpare som är anpassade efter den nya kortare fjäderhöjden. Självklart kommer du kunna köra med dina gamla, men dessa kommer ha MYCKET kortare livslängd. Ang. priset verkar det rimligt om det innefattar en sänkningssats med 4 fjädrar inkl. montering. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.